Ni som har kanin + katt
Hur funkar det mellan dom? Är nybliven kaninägare (dotterns kanin) till en hona som blir ett år i sommar.
Har även två katter en kastrerad och en okastrerad (yngre katt). Katterna är jättesnälla mot henne, den minsta är väldigt intresserad medans den äldre struntar i henne. Men jag märker att hon försöker rida på den äldre, varje gång dom träffas så försöker hon klättra upp på honom.
Är det bara för att han är kastrerad tro och hon ska visa dominans? Fast det är en katt ?
Jag hade katt och kanin ihop och det fungerade helt okej. Vår katt tyckte dock inte om de kaniner som var svarta och vita men andra färger var helt okej. Katten gjorde aldrig någon ansats till att skada kaninerna med de svartvita fick sig en snyting om de kom för nära…
Jag har fyra kaniner och tre katter och det funkar jätte bra ihop. De myser ihop, tvättar varandra och "skojbråkar" ibland. Vår ena kaninhona, som är frigående inne hade en period förut då hon kunde rida på vår ena katthona när katten kom för nära hennes bur. Jag upplevde det som ett dominansbeteende och för att markera för katten att hon var för nära. Katten brydde sig inte och kaninen slutade med det efter någon vecka.
I want to take time to remember, cause I always make time to forget. When it usually ends in disaster, I know it's not over yet.
Jag har kaniner och katter ihop, men kaninerna jagar katterna så dom går inte in där längre xD trodde det skulle bli tvärt om eftersom katterna är mycket större! ;)
Jag hade både katt och kanin ett tag, båda hanar. Katten var kastrerad, men inte kaninen, så jag var lite orolig, men det fungerade hur bra som helst. Kaninen protesterade inte ens när jag hittade katten sovandes i kaninburen.. =P
Min hane ska också jucka på katterna, medan honorna inte bryr sig.