Uppfödar namn
Ska hitta på ett nytt uppfödarnamn, har ni några förslag? Jag vill inte råka ta någons annans, så förslag som redan finns undanbes :) Jag vill kalla uppfödningen för tex ett träslag eller blomma!
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
Det finns en fantastiskt söt liten blomma inom eternellsläktet som heter Roseneternell, torkar man den så blir den vackert och skirt babyrosa och håller i många många år.
Så det var mitt tips?, typ, Eternellen's Dvärgvädurar, eller så :)
*bild raderad av medarbetare*
Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman
#1 Tänk på att inte publicera material du inte har tillstånd till. Här är en lista på alla möjliga blom sorter: http://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_över_växter/B
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Latinska namn brukar alltid gå hem, googla lite på träd och blommor ;)
Ligger bilden som nummer 5 på google så kan man nog inte gnälla om någon lånar den för o ha som referensbild ang ett kaningårdsnamn på ett svenskt forum ;)
Men men.
Linnea Adler
#4 Spelar ingen roll. Copyright lagen ska följas vad som än gäller. Ska du referera använder man länk dit. Man frågar alltid fotografen/skaparen om tillstånd innan man lånar. Google är en sökmotor som länkar vidare till sidorna bilderna finns på.
-' Malin Hultman
#4 Jo, google = sökmotor, är inte automatiskt = tillåtet att låna/ta bilder utan bildägarens tillstånd.
Länka går bra dock
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Men snälla någon har ni inget annat för er än att gå in på en tråd och anklaga folk för att de har använt en offentlig bild på en sökmotor?
Herregud.
Linnea Adler
#7 Fast regler är regler, och de gäller för alla, här, på bloggar mm.
Fantastiskt, någon tjej vill ha hjälp med ett kaningårdsnamn och ni lyckas sabotera all form av gemytlig stämning omedelbart. Usch.
Linnea Adler
#9 Nu tycker jag att du överdriver en hel del. Är väl bara att acceptera hur regler och sånt är istället för att förstora upp och bli sur?
#9: Handlar om att hålla sig globala till lagar. Bara för att bilder finns på google så betyder det inte automatiskt att man får "låna bilderna hur man själv tycker". Det är en lag som finns för att folk ska få ha sina saker i fred.
Allt som publiceras på denna hemsidan hamnar även på google för att det är en sökmotor. Det betyder inte att någon annan har rätt att "låna" bilden. Dvs du kan leta upp bilder som du söker för att få hjälp med en viss sak, färgfråga? Det hittar du lätt här inne på forumet. Hjälp med kaninungar? Gäller samma här. Men man får aldrig låna/ta bilder från någon utan att be om lov.
Skulle du ta din kompis bil utan att fråga? Det är precis samma sak. Bildstölder är straffbart och får inte förekomma på något sätt på detta forum.
-' Malin Hultman
TS: hoppas du blev nöjd med mitt förslag :)