Nya regler ang utomhuskaniner?
Läste att det är på förslag att man inte ska få ha kaniner ute om det är kallare än 10 plusgrader!
Någon som hört om detta, känns inte så sannolikt?
Var läste du det?
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
källa?
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
I ett forum, därför jag inte tror på det.
Men tänkte höra om någon hört om detta, kanske ett rykte eller missuppfattning, eller om personen ifråga tagit det helt ur luften bara…
kan du länka?
var en i fb-gruppen "allt om kaniner" som skrev förut och var upprörd över ett nytt förslag som kommit.. men hon sa aldrig vad det var.. kanske var samma som detta isåfall. kan dock aldrig tro att det skulle gå igenom.
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Nä, det låter helt orimligt. Var mest nyfiken på om det är fler som hört om det, eller vad det kommer ifrån egentligen?
Ska se om jag kan hitta länk.
Jag har inte sett någonting sånt varken från Sveriges kaninprodenters förening eller skaf, så jag tror det är någon som trollat.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Inlägg nr 3 https://www.flashback.org/t2323213
Är inte medlem där, så kan inte fråga vad människan menar 😕
Oh! Då skulle jag få en bra ursäkt att sätta in värme i mitt kaninstall. 😉
Kan dock aldrig tänka mig att ett sådan förslag skulle gå igenom!
oj då hade mina inte ens kunnat vara ute den största delen av sommar :p
Kaniner får vara ute vid minusgrader. Men det finns förslag på att dräberande golv får finnas på viss del av golvytan och detta golv ska bytas mot vanligt fast golv vid 10 grader. Varför vet jag inte.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
#11 Ok, då kanske det är därifrån detta kommer?
Jag skulle gissa det :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.