Har ni en "gårds maskot"?
Som frågan lyder, har ni någon kanin som är eran "maskot"? 🙂
Typ att resterande kaniner går i Avel men det gör inte den ex.
Själv har jag en liten pojk som tidigare gick i Avel innan jag kastrerade honom. Och idag lever han som maskot och kelare då resterande kaniner är hoppare och utställare. Detta är då Bentley, egenuppfödd liten skit som fyller 5 år i November. 😃😍 Otroligt underbar liten pojk som man kan släppa lös utan att han springer iväg. Något försiktig men måste alltid utforska så mycket han kan. 😉 Han hoppar även en del han också men bara på mini nivå.
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Har två, önskar mig en tredje (saknar att ha en tysk jättescheck på gården efter att ögonstenen Tiger hastigt togs ifrån mig i december).
Först gamla struttan Mimmi, 9 år. Snäll och fin, älskar kel och mys och har tyvärr blivit blind på vänster öga till följd utav starr, men är ganska pigg och fräsch i övrigt. Sitter alltid och väntar på en vid grinden, hör redan när jag är i stalldörren och tänder lyser hur det rafsar till när Mimmi skyndar sig till boxdörren.
Och så har vi lejonkillen Locke (Melody's Locke), som blir ett år i juni. Snäll och go men lite blyg utav sig. Älskar att bli kelad med och favoritstunden på dagen är när matte ska borsta fluffet, fast kinden får man gärna låta bli att borsta 😛 Gör lite som han vill denna pys, och är nog överlägset gladast av alla, om man räknar efter hur många glädjeskutt han framför i hagen.
Jag har nog inte riktigt tänkt så långt men när man frågar familjen så är det nog vår Sachsengold Femman 
Inköpt våren 2008 då lillasystern ville ha en kanin som var lite lugnare än dvärghararna som dominerade kaningården då. Enda kravet jag hade var att öronen skulle stå upp haha. Min kommentar när hon kom fram till mig och visade att hon köpt en liten orange grej var "Vah f*n är det där?!" 
Idag är han en riktig guldklimp! Han har använts i Avel men känner inte att det är något för honom. Hoppning har han också testat på och det funkar väl men som sagt får han välja så vill ha gå i sin stora Hage och skrota för sig själv