Vad har ni för hus/sitthyllor ?
Skulle vilja se lite hus/sitthyllor, allt ifrån hemmabyggt till köpta :)
Någon som har bra tips? på nån hemsida som säljer kanske ?
Jag har transportburar och toalett pallar från IKEA. 🙂
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Jag har transportburar, Atlas 10, samt kartonger som man kan hoppa upp på, samt in i.
Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner
Jag har ett gammalt hyllplan från en tvbänk som jag bara satt skruvar i på kanterna som vilar på gallret och sen fäst med buntband. :) funkade superbra i början men nu har Charlie blivit en liten tjockis så gallret som skruvarna vilar på har böjt sig lite. Så hade jag haft en lite mindre kanin så hade det varit perfekt. :)
Jag fick med ett mellanstort trähus i ett paket med bur, mat, vattenflaska, hö, spån osv…. Dock får det bara plats en och en halv kanin i huset ;) Det mesta av deras tid sitter dem på taket av huset, dem går bara in i huset när man vill bära upp dem ur buren.
Aktiv på kanin.ifokus.se
Till Zelma har jag ett sådant hus i plast som följer med vissa inneburar. Ska dock bytas ut då hon gärna gnager på det.
Lokes bur var delad så att det fanns hus med tak, tog bort väggen så att buren blev öppen men har kvar taket. Funderar på att sätta ett litet hus uppe på där som hon kan krypa in i.
Knattarna har ett vanligt trähus + ett hyllplan ovanför som jag gjort själv.
//Pernilla
Http://pernillaoscarsson.weebly.com
Instagram: pernillaoscarsson
Med buren följde det med en träskiva som man sätter mellan gallren. Från hyllan går det sedan en ramp upp till andra våningen :)
Sedan har jag ett vanligt trähus som man hittar i alla djuraffärer: http://arkenzoo.se/smadjur/smadjursburar-inredning/inredning/sm-djurshus-f-r-kanin-35x23x22-cm.html
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Yohanna & Kaninerna