Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 2806 ggr
MarHai
5

Klotterplank #258

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

[[tjattehonung]]
0

Nu ska jag klippa klorna på min kanin, hoppas att han kan vara lite samarbetsvillig…

[Mi-rand-a]
1

#0 alltså fyy vad söt!!

[ShabbyChicsBunnyrabbit]
0

Suttit och spelat Sims i 6timmar och byggt mitt mansion! Rätt vad det är så får datorn fnatt och spelet stängs av och jag hade inte sparat så nu är allt borta!! Så jäkla irriterande!!!!

MarHai
6

#2 Visst är han! ♥

Solbackens kaniner

Mickis1994
2

Lämnat blodprov precis. 7 rör :D På ETT försök 👍

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

ninen DH
1

#4 Det går inte att förklara hur söt han är!

Mickis1994
2

Månadens kanin Februari är nu uppe! 👍

Kanske en bild i vintertema eller varför inte alla hjärtans dag tema? 

Mvh Michaela Glansk.

Saffran.
2

Har varit ganska oaktiv här inne. Nu när jag loggar in ser jag att det blivit en ny design och det här med karma. Ja ni behöver ju inte vända er till mig då min krama tydligen inte är så hög, haha.

Jag är en god människa. 

*Haha jaha, får man krama bara man kommenterar. Är ny på detta okej.*

NaDa...
0

Gläääädjee, sista provet skrivet! :D:D

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Evelina!
0

Here we go again, tillbaka på sjukhuset för jag vet inte vilken gång i ordningen. Dock inte så allvarligt denna vändan, är nog ute igen på fredag gissar (hoppas) jag, eftersom jag saknar mina kaniner något oerhört just nu.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Mickis1994
1

Hopptränade med Flora. HAHA! Så sur hon var i början! Men sen gick det med 1 bom på varje hinder, det kan ju bara gå bättre 🤪

Mvh Michaela Glansk.

Evelina!
0

Yes, äntligen glada nyheter!

ninen DH
0

Två prov idag, hade feber under båda :(

[ShabbyChicsBunnyrabbit]
0

Så jäkla pissed of just nu så det finns inte. Var snäll och lånade ut min vita jacka till en kompis och när jag får tillbaka den så ser den ut såhär!! Vad hade ni gjort? Krävt att hon skulle betala den? Min sambos mamma köpte den till mig för 1200kr och nu är den förstörd! :@

Evelina!
0

#14 Varför lånar man ut sin nya jacka till någon? Tycker du gott kan krävanågon slags kompensation för detta. --- Ligger på sjukhuset ivanlig ordning och har dödstrist. Saknar kaninerna, jobbet - ja, allt! Men förhoppningsvis får de ordning på saker och ting så jag kan komma hem snart.

Mickis1994
1

#14 Din kompis får antingen kemtvätta den eller kompensera för den, helt enkelt. Det måste hon förstå, om hon inte förstår det så bör du fundera på vad det är för vän.

Mvh Michaela Glansk.

[ShabbyChicsBunnyrabbit]
0

#15 Den är inte sådär jätteny, några månader gammal men hade aldrig använt den. Lånade ut den för hon hade dåligt med pengar och hade inte råd att köpa en jacka själv.. Extremt dumt gjort av mig! :/ #16 Ska skicka sms till henne ikväll och säga att hon får betala för en ny jacka! Hon skyllde på att den hade ramlat ner och hunden hade lagt sig på den men man ser att hon har haft den på sig när fläckarna har kommit dit.

[ShabbyChicsBunnyrabbit]
0

Hon tänker absolut inte betala för jackan och inte heller kemtvätta den säger hon eftersom enligt henne är den inte förstörd!! Ååh, blir så arg!!!

ninen DH
0

#17 Tycker det mer ser ut som att hon har legat och rullat sig i lera eller något i den stilen!

Evelina!
0

#18 Avsluta den bekantskapen tycker jag. --- Sitter här och är jättedepp för jag vet inte riktigt vad. Hoppas få tala med läkare snart så jag kanske kan få komma härifrån till helgen.

[RC1393]
0

Var hemma igår från skolan och missade ett matteprov, men det behövde jag för jag hade feber och hade verkligen inte orkat. Idag är jag hemma eftersom vi bara skulle ha haft en lektion och jag ville inte vara inne i stan 8 timmar för en lektion på knappt 1,5 timme. Dessutom vet jag vad vi skulle göra på den lektionen så nu ska jag slava med det och lite annat 😛

NaDa...
1

Känner mig duktig, både lärt mig Twitter OCH Tumblr på en kväll. Hahaha.. x)

~ Kram Nadja ♥

Frosstis
0

#22 Mina obsessions ;D 

ikväll kommer en kompis från wales hit! de har rest hela dagen. och på söndag åker vi till sälen, wohoo :D

Evelina!
0

Längtar så sjuuukt mycket efter mina kaniner nu! Vill krama. Dem allesammans och imorgon får jag det! Jippi!

[neptunens]
0

Jag hoppas innerligt att jag får alla hjärtans dags-bebisar nästa vecka😍

Fridaaaa
0

Härliga fredag! 😃

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Alvsas
1

Har börjat skriva på en ny roman igen… Varför kan jag inte göra klart dem andra först!?😂

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.”

― Bilbo Baggins

MarHai
8

Älskade Kvalster ❤️

Solbackens kaniner

Zekaan
0

Efter att ha läst här på kanin.ifokus i tråden där alla skriver hur deras kaniner har dött har jag haft världens hemskaste mardröm: att jag förlorar min älskling. Usch, det vill jag inte leva igenom, gråtfärdig bara jag tänker på det. Isac min knasboll ❤️

Mickis1994
0

Medlem i 08KT nu :D

Mvh Michaela Glansk.

Peak303
4

Haha att och kollade genom bilderna i Lightroom och kom över denna:

Ser ut som om Javelin skäms över Lilla my som ser super sur ut! 😂

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Frosstis
0

göratrött efter en dag i backen:)

RebeccaG
0

Tack som fan för den…

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

[neptunens]
5

Roligt när man blir lovad en fin avelshona med toppenstam och får hem en som ser ut som någon djuraffärsblandis som någon märkt. Suck.😕

Henni-Chan
0

#34 - Men ursch, tråkigt :( Hoppas du inte fick betala dyra pengar för henne och sen känner dig så missnöjd :(

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

[ShabbyChicsBunnyrabbit]
0

Sökte jobb som städ/allt-i-allo och fick svar om att dom var intresserade men ville veta vad jag hade för löneanspråk!? Hur fasen ska man veta vad som är rimligt att kräva då? :s

Mickis1994
3

Köpt avelshane! Gissa om jag är glad!? 😂

Mvh Michaela Glansk.

Evelina!
0

#37 Neeeej vad roligt! Grattis! Berätta mer om honom! Själv har jag nu lagt handpenning på en liten rex-hane som sagt som jag får hem lagom till LU - längtar! --- Just nu sitter jag och väntar på att träffa en läkare. Tydligen var de lite sena, men skulle i alla fall få träffa honom innan lunch. Känns bra!

NaDa...
0

Heelt ledig kväll! Vad ska man hitta på då? Känner för att träna något tror jag.. Känns helt otroligt med en dag utan måsten. :D

~ Kram Nadja ♥

[RC1393]
0

Usch, matteprov i morgon (skulle haft det förra veckan men var sjuk 😕) och biologi och kemiprov på fredag, får se fram emot nästa vecka som är lugn och bra!🙂

Evelina!
1

Sitter vid kaninburarna med paddan, äter chips och bara njuter! Älskar verkligen att vara hemma, älskar mina kaniner, plattan, fåtöljen, ja allt runtomkring mig just nu! Ska snart kila ner och handla lite mat, men sitter här en stund till.

[neptunens]
1

Har suttit en lång stund på golvet hos kaninerna och bara myst. Helt säker på att jag kände bebissparkar hos yra också 😍

Evelina!
0

Varit iväg och handlat lite basvaror, köpte risgrynsgröt till middag och det var så gott! Har lite till imorgon bitti med!

Peak303
0

Då fick man anmäla en Svensk (för en gång skull…) blogg för bildstöld. Att man ens ska behöva… 😕

-'  Malin Hultman

Fridaaaa
0

#44 Ja visst är sånt trist :S

Evelina!
0

Varit iväg till pappa för att hoppa med Lillan, gick så snuskigt bra så ni anar inte! Väl där fick jag lunch, älgfärsbiffar med potatis och gräddsås - MUMS! Och inte nog med det, fick några biffar med mig hem också, som jag ätit nu. Smaskigt!

Mickis1994
2

Anmält mig till tävling den 22!
Mini för Flora och Lätt ny för Molly, spännande 😃

Mvh Michaela Glansk.

claravincent
1

Bara jag som inte gillar nya mobilversionen på iFokus?

Evelina!
1

Anmält mig och tre kaniner till tävling både 22/2 (Uppsala) samt 23/2 (Åkersberga). Kommer bli spännande!

[neptunens]
1

Mickis ❤️

moomiis2
0

Påväg till skolan där matte provet väntar mig, önska mig lycka till. Sedan är det mys med rabbitarna på kvällen :)

Mickis1994
0

2 av 4 i familjen är/har varit magsjuka och nu är den 3e lite sämre… 😐
… Sitter och väntar på min tur? *GO IMMUNFÖRSVAR*  😂

Mitt immunförsvar är grymt bra, det är i alla fall något att peppa sig med 😎

Mvh Michaela Glansk.

Evelina!
0

#52 Åh fy farao, hoppas du klarar dig! Själv är jag hemma från jobbet idag pga förkylning, tänkte kurera mig i helgen och som tur är, är jag ledig.

Mickis1994
0

#53 Ja och det riktiga tråkiga är att vi skulle fira min lillasyster med hela släkten som fyller 18 år 😕

Mvh Michaela Glansk.

Victorica
0

Fy vad jag är trött på allt hundar vs. katter trams.  Särskillt när man får frågan själv och personen ifråga inte accepterar att jag inte kan välja om jag är hund- eller kattmänniska! 🤓

Veronica

moomiis2
0

Träningstävlingen imon eller snarare mjölksyre träning det blir tungt men ska till Kalle Cup å det blir bäst å formtoppa mig (Y) :D Kaninerna kommer vara ute i timmar var nu under helgen kommer bli så kul för dem alltså! :D Dålig bild men han är en riktig manlig modell inomhus ;)

moomiis2
0

Träningstävlingen imon eller snarare mjölksyre träning det blir tungt men ska till Kalle Cup å det blir bäst å formtoppa mig (Y) :D Kaninerna kommer vara ute i timmar var nu under helgen kommer bli så kul för dem alltså! :D Dålig bild men han är en riktig manlig modell inomhus ;)

moomiis2
0

Oj bilden blev inte med, dubbelpost!

[RC1393]
0

Nu har jag varit duktig i veckan, 1,5 mil på skidspåret, 3 prov och alla kaniner ordentligt motionerade men skamligt nog inte en enda ridtur… 😮 Aja, måste prioritera mig själv först så häststackarn inte ska behöva bära en valross hela sitt liv😛

Mickis1994
1

Imorgon förmiddag åker jag och pappa till Fäboden för att hämta min nya tvåfacksbur! (130*60*60) Ska passa på att beställa en till likadan och kanske köpa lite annat.

Mvh Michaela Glansk.

Fridaaaa
0

Skitväder!
Jag som skulle städa i kaninboden, rasta kaninerna i skogen och Hage men det skiter sig helt nu 😡

Evelina!
0

Har precis gått upp efter en jättegod nattsömn! Inget vaknande mitt i natten eller nånting. Helt underbart!

[ShabbyChicsBunnyrabbit]
3

Jag absolut avskyr nya mobilifokus!!!! Vill ha tillbaka det gamla… Varje gång man ska läsa en tråd eller klicka vidare vart som helst så går det tillbaka till den nya sidan och den suger!!

Evelina!
1

#63 Samma här!

Åhå, jag är så lycklig! Min pojkvän som är lite emot mina kaniner har gett sitt klartecken (ganska glatt dessutom) till min lilla rex som jag får hem efter LU. Jippi!

RebeccaG
0

Brunst. Brunst. Brunst. Brunst. Brunst. Och vad med? BRUNST!

Jag har aldrig haft något emot honor som brunstar, då dem flesta inte ens visar det, men när ALLA brunstar samtidigt blir man lite trött i huvudet. Kan inte kaninerna bara ge f*n i sina pälsar 2 veckor innan LU??😮

| Youtube

Evelina!
0

#60 Har du fått hem burarna/installerat kaninerna i dem än? Du måste visa bilder sedan.

Har gått som på moln sen pojkvännen okejade min nya kanin. Fantastiskt känns det!

[ShabbyChicsBunnyrabbit]
1

Att det ska vara så svårt att hitta sällskap!! Hittade först en kastrerad hane men ägaren vill egentligen inte sälja, hittade sedan en supersöta lejonhuvud dvv men det visade sig att den jag skulle ha var en hane och alla andra ungar var redan sålda.. Hittade sedan en som hade massa omplaceringar, hittade en jag tyckte var söt. Sa när jag kunde hämta men då ville hon att jag skulle hämta kaninen redan ikväll och säger att det kostar 100kr extra för varje vecka som hon får vänta? Ursäkta men jag tänker inte betala 500kr för en knappt hanterad, aldrig kloklippt kanin som hon inte ens vet hur gammal den är!! Ååh, blir så frustrerad!

Evelina!
0

Städat 4/4 kaninburar. Tröttsamt men nu är det gjort. Ska bara slänga det gamla spånet och sopa upp lite och sen är det klart.

[neptunens]
0

Heeelt slut efter gårdagens mellojobb. Men herrejisses vad roligt det är😂
Snart ska jag smita bort och snosa på mina bebisar <3

Evelina!
0

Alltså guuud vad jag älskar nystädade kaninburar. Är nog bland det mysigaste som finns. 

Förresten, är kaniner nattdjur, skymningsdjur eller vad är de? I helgen (dagtid) tycker jag att alla mina kaniner varit ovanligt trötta. Nu när jag tittade till dem låg alla helt utslagna i burarna.

[RC1393]
0

Åkte kl 5 i morse och hämtade 2 ton halm ca 2,5 h bort, blä vad jobbigt! Ilande sedan hem eftersom pappa ville se skidstafetten, tyckte vi var duktiga som hann hem på runt 2 h 😛

Zekaan
0

och där påbörjade jag mitt egna löfte i att bli bättre i skolan och ägna mer tid åt isac, hejdå fb! 🤐

[Mi-rand-a]
0

äälskarr min nya bräda, den var värd varenda peng! :)

NaDa...
0

Sitter och skriver och lyssnar på musik och älskar varenda minut av det. :D

~ Kram Nadja ♥

[neptunens]
1

Riktigt vårväder idag! 😂

Mickis1994
1

Nu är våren här! Yey!

Mvh Michaela Glansk.

Evelina!
0

#76 Ja, känns verkligen som så!

RebeccaG
0

Hela den här dagen kan ju ta sig😕

Har mått dåligt och spytt sedan 9 i morse, uscha🤦‍♂️
Har iallafall Claire inne, så får lite sällskap i sjuksängen❤️

Bara att invänta morgondagens dom då det e möte med rektorn😟

| Youtube

Evelina!
0

Magen känns bättre men jag är matt. Måste masa mig iväg att handla mat, men vet seriöst inte om jag orkar.

[neptunens]
0

Tyyp tre dagar kvar tills jag åker till norrland med bästis och gänget över helgen 😂

Och helgen efter det är det LU!

Peak303
0

#80: Ja snart är det ju LU 😍 Längtar här borta 😊

-'  Malin Hultman

[neptunens]
0

#81, Me too! Ska du ställa din ap-snygga vrö?🙂

Peak303
0

#82: Tänkte det till en början men han har redan 4st kort med 95p Så han får följa med på en del utställningar i sommar istället. Men ska dit och kolla iaf! 😃

-'  Malin Hultman

Evelina!
0

Inte kräkts på flera timmar nu, men är så matt, så matt. Hittade en burk ärtsoppa i mitt annars tomt gapande skafferi som jag åt lite av och än så länge har det inte kommit upp. 🙂

Längtar också så brutalt efter LU och veckan dessförinnan, då jag får hem min nya bur :)

[ShabbyChicsBunnyrabbit]
0

Mejlade på en annons på blocket för ett tag sen och fortfarande ingen som har svarat!! Lägger man upp en annons på blocket så borde man ju åtminstone bemöda sig med att kolla sin mejl då och då!!

Mickis1994
1

Molly och jag tog en promenad på 35 minuter idag. :D Kondis träning inför parningen eller vad? Hahah!

Snart är det lördag och hopptävling :D

Mvh Michaela Glansk.

Peak303
0

Haha skulle ut för att ge kaninerna mat och säga godnatt.. 
Känner mig normal som satte mig och började städa burar också kl 11 på kvällen! 😂

-'  Malin Hultman

Holbacken
0

Har absolut inget att göra en kväll som denna, kaninerna och hästarna är nattade..så här sitter jag på iFokus :)

Regnbåge Yohanna & Kaninerna Regnbåge

http://holbackens.weebly.com/

NaDa...
0

ÅHH! Sol och värme! Har redan varit och handlat (vuxenpoäng?) och nu njuter jag av en kopp te och snart ska jag ut till mina älskade långöron för en heldag i solen :)

~ Kram Nadja ♥

[neptunens]
0

Seriöst, snö? ARE U KIDDING ME!?🤓 *flyr landet*

Victorica
0

Nu är jag så kaninsjuk så det liknar inget >.< Kan inte tänka på mycket annat än kaniner och burbyggande och de olika strötyper som finns tillgängliga häromkringVilar huvudet i handen

Veronica

[neptunens]
1

#91, Du vet att du är välkommen och snosa på bebisar om du har vägarna förbi!😉

Victorica
0

#92 Jag håller allt ögonen åt ditt hållSkämtar

Veronica

Victorica
0

Nu blir det att äta citrus och grönsaker i tonvis. Allt för att undvika denna eviga vintermagsjuka.

Veronica

ninen DH
0

Äntligen har datorn kommit, såå skönt😃! Blev en chromebook, superbra!

RebeccaG
0

Hippi fäller, Rockstar & Easy har boat med manarna, Nikki har ryckt päls och tycker det e dags för bebisar😐
Efter LU blir det selträning på småtjejerna & hoppträning så dem får bränna av lite överskottsenergi!

| Youtube

NaDa...
1

Impulsköpte en iPad idag. Hoppsan.. ;D

~ Kram Nadja ♥

Fridaaaa
1

Kan vi hoppas på bra väder idag? 

#97 Tjoho! 👍😉

Victorica
0

Regn… jag som tyckte att det var så vackert med lite snö igen, men men. Vägarna är åtminstonde inte glashala :D

Veronica

Evelina!
0

Kommandoran rejsar runt i lägenheten som belöning efter kloklippning. Imorgon flyttar förmodligen båda småttisarna, känns lite sorgligt, men jag tror de kommer få det fantastiskt bra i sina nya hem.

[ShabbyChicsBunnyrabbit]
1

Nu har uppfödaren äntligen svarat så nu kanske jag får min bj-hona iallafall. :)

NaDa...
0

Massor med snö idag så har inget att göra förutom att fara till farfar och hämta Hö. Blir nog netflix, kattmys och te idag för att ladda batterierna lite extra till skolveckorna som kommer. :)

~ Kram Nadja ♥

Mickis1994
0

LU om en vecka!

Mvh Michaela Glansk.

ninen DH
0

Tur att det finns någon som kan glädjas åt snön^^

IdaL
0

Någon här som har något roligt filmtips till mig? 😃

[neptunens]
1

Sitter i arenan, tittar på genrepen och är avis på Antons scen-jacka gånger tusen typ.
Vet inte om det är smartast att tjyva jackan, eller stylisten?😂

NaDa...
0

#105 Scott pilgrim VS the world! Åhh, vad jag gillar den!
Själv ska jag återuppleva min barndom och se på high scool musical ;)

~ Kram Nadja ♥

[ShabbyChicsBunnyrabbit]
1

Nu är det till 99% bestämt att det blir en liten "grå" bj-hona på 5månader som flyttar hit snart.. Sambon har gått med på det också så jag är superexalterad. :)

Och imorgon så ska den nya buren äntligen byggas klart och sen målas på söndag så jag håller tummarna på att en bur som inte är öppen på alla sidor ska hjälpa charlie att känna sig lite tryggare och inte vara så rädd hela tiden. :)

Peak303
0

Imorgon blir det träff med en del andra fotografer! 😃

-'  Malin Hultman

LeaHumlan
0

Kanin hoppning imorgon :D

Ni är de bästa som finns, Lea, Jamie, Trix, Humlan, Lilja <3
Medarbetare på Lejonkanin ifokus
www.minkaninblogg.blo.gg

Fridaaaa
0

Mitt ❤️

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer