Någon som kan ta emot?
Hej! Jag har två jätte fina vädurskorsnings honor som letar ett hem att få komma till. Ena är en viltgrå, wienertecknad, japantecknad, lejonhuvad dam på 2 år vid namn:Trombens Janice
men kallas bara för Esmeralda som är väldigt snäll men behöver någon som har tid och kan ge mycket kärlek för henne då jag inte längre har den tiden.Hon har haft 3 stycken kullar med fina och friska ungar.Den andra är en unge till Esmeralda och är på 8 månader och är vilt gul, vitörad, stickelhårig, wienertecknad, lejonhuvad och heter Liljekonvalj men kallas Lilja hon är snäll men hon kan dock säga ifrån ibland men hon är väldigt duktig i hoppning. Och de måste bort p.g.a att jag inte har tid längre och att det har förekommit allergi i familjen. De passar för:kel, hoppning och Avel. De skulle gärna vilja bo tillsammans om de inte inväntar kullar. Bur och allt kommer med följa dem.Pris diskuterats men hemmet är viktigare än priset. Har även en ute bur till salu fint skick med buren ingår det kompostgaller och bo låda med sitthylla.Hör av er till: Kristiinajohansson@hotmail.com eller sms:a till: 073-5521494 för mer info eller för mer bilder.MVH: Kristina
från Gävle.:)
Dra mig baklänges va söta 😍 Vart finns du?
Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3
#3 underbart söt! 😍
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
Underbart söta!
Hade gärna tagit dom.. men är så lite plats här just nu:(
#4 Jag finns i Gävle 🙂
#6 Det var synd :/
Hade jätte gärna tagit dom men har ingen plats och så bor du så långt bort :(
#9 okej så synd:/
Va synd att du bor så långt bort :( Bor i Falköping :(
Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3
vart finns dom?
#12 Hon har skrivit i Gävle 🙂
#12 i Gävle finns dom :)
#11 det är synd att jag är så långt ifrån alla :/
Hittar
inte
kaninerna ett hem om snarast 2 veckor så måste de få somna in då allergin i familjen blir värre så jag hoppas att någon skulle kunna ta emot de så de kan få en chans till.
#16 istället för att lägga 1400kr på att avliva dom så kan du sätta dom på ett tåg till Kalmar! jag har tomma burar. Tycker inte att något djur förtjäna att få avlivningshot hängandes över sig bara för att nån i familjen är allergisk! Blir arg på sånt!
Åh, skulle gärna tagit hand om dom, verkar urmysiga! Men har inte plats för två kaniner till nu… Dessutom är gävle för långt bort. 😕 Men hoppas dom kommer till något bra hem!
#17 Låter bra! Håller med! 🙂
#16 Du kan ju kolla om det finns något omplaceringshem som kan ta emot dem :)
Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Bunnies are like potatochips - you can't have just one 
#19 omplaceringshemen finns inte här i gävle och jag kan inte åka någon stanns då jag har skola och på helgerna är jag knappt hemma.
#17 Ja det är inte precis bara att släng in dem på ett tåg då jag har som sagt skola och helgerna finns det ingen tid för mig att åka någon stanns då jag har mycket att göra även under helger. Och allergin i min familj har blivit så att en familjemedlemm har fått både svårt att andas hemma och kan knappt sova på nätterna och då finns det inte så jätte mycket att göra.
20# bryr man sig om sina djur så tar man sig tid att ordna så dom får ett bra hem! Även om man har skola och annat! Har du bara annonserat här? Annonsera på blocket, sätt upp lappar i butiker i närheten fråga vänner om dom känner nån som är intresserad??!!!
#20 vad har du på helgerna att göra som kan vara viktigare än att hitta ett bra hem till dina kaniner? Hoppas du fort hittar ett bra hem till dem så din familjemedlems allergi inte blir värre. Annars kan du fråga någon kompis eller släkting om kaninerna kan bo hos dem tills du hittar ett bra hem.
Jag blir illa berörd när du skriver att kaninerna kommer avlivas om de inte hittar ett nytt hem inom två veckor. Och vad jag kan läsa mig till när det gäller regler för annonsering här på sajten är det inte heller tillåtet att hota om/nämna avlivning i annonser.
Jag är medveten om att människor har olika syn på sina sällskapsdjur och att inte alla känner som jag. Men med det sagt kan jag ändå inte förstå att avlivning är ett alternativ framför att offra t ex en lördag för att åka iväg för att lämna kaninerna hos någon som är villig att ta hand om dem. Båda kaninerna är ju unga och har förhoppningsvis många år framför sig. Det är ledsamt.
åh så fina kaniner! hittar ja någon som kan köra åker ja seriöst och hämtar kaninerna, är ju inte rätt att dem ska bli avlivade för du inte har tid och vänta tills en köpare :/ kaniner är djur och inga leksaker, de är man själv som har valt o ha dem o då borde man väll sätta dem som första prioritet, vad ja har lärt mig iaf.. men ska se om ja kan fixa skjuts annars tar ja tåget upp, för inga kaniner ska avlivas p.g.a att du inte har tid o vänta :/
Ni behöver inte vara oroliga då lija ev snart kommer att få flytta så ddt är bara Esmeralda kvar som söker ett hem i såfall.
Någon som kan ta emot dem?
Tänker fortfarande på saken…
Aktiv på kanin.ifokus.se
#27 okej men tänk inte för länge :)
http://djurenschans.se/beh-ver-ditt-djur-nytt-hem.html
Jag tror absolut att transport skulle gå att lösa på något sätt, kontakta dem och fråga! Med tanke på att det är dina egna djur tvivlar jag inte en sekund på att du kommer anstränga dig för att hitta en lösning. Jag tycker att det är fruktansvärt när fullt friska djur ska behöva avlivas! Hoppas allt löser sig för er!
Jag sa ju att jag inte tvivlade en sekund :) Har du mejlat till djurens chans? En organisation som finns för att ta hand om djur som inte längre kan tas omhand av sina ägare kommer kunna hjälpa dig, det är jag säker på! Dock måste du vara beredd på att det ev. skjutsa dem till en station eller liknande en helgdag , men det hinner du väl ändå?
Hmm, skulle kanske kunna ta nån. Söker båda hem?
Dock så vill framtida sambon avvakta lite med djur tills vi kommit i ordning i nya hemmet. Synd att de var tidpress. :/
Himla fint med gul wienertecknad 😍
Aut viam inveniam aut faciam
Hörde av mig för ett tag sedan, nu har jag tänkt på saken, skulle kanske kunna ta liljekonvalj om bur medföljs. Otroligt söt.
Aktiv på kanin.ifokus.se
Och jag har fortfarande lediga burar om det går att ordna transport till Kalmar!
#32 Ja båda söker hem. #33 bur och allt med följer liljekonvalj men maila :kristiinajohansson@hotmail.com
Båda kaninerna letar fortfarande hem
Har du kontaktat djurens chans än? :)
Så folk tycker att man ska ha kaninen kvar hemma och utsätta en annan familjemedlem för plåga i form av allergier och astma ifall man inte hittar ett nytt hem?
Hur gamla är ni som postar dessa idiotiska svar om jag får fråga? 12? 13? För isåfall kan jag förstå ert resonemang men är ni vuxna så borde ni skämmas tamejtusan!
Jag menar inte att lägga mig i här och försvara någon men alltså herregud säger jag bara, TÄNK EFTER innan ni trycker på "publicera kommentar".
Gud så less man blir på folk ibland….
Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman
Jag personligen tycker att det verkar som att nästan alla här försöker hitta en lösning och hjälpa TS. Om man har svårt att sälja djuren kan det väl vara ett alternativ att vända sig till en djurorganisation? Det är väl inget fel med det? :)
Om jag bott närmare skulle jag inte tvekat en sekund :D Esmeralda var sååå söt :)
Dom flesta här försöker hjälpa ts och komma med förslag eller erbjuda sig att ta hand om kaninerna men ts själv verkar ju inte anstränga sig så mycket då hen inte ens hört av sig till hälften av dom som har erbjudit sig och sagt att dom kan ta kaninerna så jag tycker inte det vekar som att någon blir plågad direkt.. Då hade nog ts ansträngt sig lite mer med att hitta ett hem! :)
Om du har Facebook så bli medlem i gruppen "köp och sälj gävleborg" och annonsera där. Någon nappar nog.
För övrigt är det förbjudet att nämna avlivning i annonser här på KiF.
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se