Tankar om transport...
Ursäkta mitt rage, men jag är så trött på att sappa igenom trådar på forumet, ofta säljes-trådar eller intresse-kollar.
Man ser ALLTID ett visst mönster:
- Jättesöta! Vart finns dem?
- Tack! Uppsala👍
- Jaha, då e jag inte intresserad, jag bor i Skåne.
Seriöst? E det verkligen SÅ svårt att knata sig till facebook, djurtransport iFokus eller liknande och LETA efter någon som skulle kunna hjälpa till med transporten för en hundring?
Allvarligt?
Skärpning människor, e ni inte villiga att fixa tranport, skriv då inte att ni är intresserade för i 9/10 fall står djurets destination i annonsen. Jag kan garantera er att säljaren inte tänker släpa sitt glada arsle till busen & åka 80 mil tur & retur bara för att ni inte orkar leta transport.
Är ni verkligen seriösa om att vilja ha kaninen i annonsen, ansträng er lite!
Här e en bra artikel jag hittade på Hermelinkaniner iFokus, ni borde läsa den!
http://hermelinkanin.ifokus.se/articles/5224d8598e0e741c8e0001ea-transport?discussions-1
Hahahahahahahahahaha- FUCK YOU
Bästa jag läst på ett tag 👍
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
#1 Håller med😃
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Bra skrivet! Har fått en då 5 kg tung kanin transporterad från Halland (söder om Göteborg) till Lycksele (södra Lappland), en annan från Göteborg till Lycksele och en tredje kommer åka hem till mig från Södertälje om två veckor (ja, har ni inte sett mönstret så bor jag i Lycksele 😛)
Inga problem alls, jätten transporterades för 100 kr, den andra gratis med bekanta och kaninen som inte kommit än kommer kosta 150 kr att transportera, och det är ju inga pengar alls! Är man seriöst intresserad så går det alltid att ordna😉
Jag blir så matt när jag ser folk som skriver något i stil med:
"Aa, men jag bor *destination 20 mil bort."
Min reaktion är lite som: "Aha, och?😐"
Hahahahahahahahahaha- FUCK YOU
Haha, jag håller som vanligt med dig i dina inlägg, Cotast!😉
Jag som uppfödare lägger ingen energi alls på folk som absolut tar för givet att jag ska fixa transporten åt dem, självklart gratis och nästkommande dag. (Speciellt kul är det med såna som bor typ 10 mil bort men tycker det är för långt för dem att åka, tydligen är det kortare för mig?)
Däremot! De som frågar vänligt om jag själv eller om jag vet någon som ska åt deras håll, eller frågar om tips? på ställen att söka transport på, då hjälper jag gärna till! Har hittills aldrig hänt att transport inte löst sig på ett smidigt sätt.🙂