Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 237 ggr
Katten_
0

Tillsammans eller inte?

Hej!

Jag har nu två kaniner, en hane och en hona och ingen är kastrerad. Min hona har varit med en hane förut när hon var liten och var supersnäll tills något hände och hon bet av en bit av hans öra.. Jag särade då på dem och de fick inte träffas igen. Nu är honan cirka 2 år och jag har en ny hane på 1 1/2 år. Hanen har väldigt mycket energi och vill alltid rida på min arm eller något annat.Vi planerar att kastrera honom i vår/sommar. Jag funderar nu på att sätta ihop dem här två.. Jag har en bur med 2 våningar där hanen bor ensam.

Så är det bäst att kastrera båda två och sätta ihop dem i sommar? Jag är rädd för att hon blir lika sur på honom som den andra hanen men jag vet ju inte.. Kan tillägga att honan är dvv/hermelin och är hoppkanin och hanen är dvv och kelkanin.

/Christel & kaninerna! Glad

Twix*
0

Hmm…Jadu om du kastrerar båda så blir ju honan lugnare och kanske inte lika "aggressiv" mot hanen men då kanske hon förlorar glöden som behövs på banan? rätta mig någon om jag tar mig lite vatten över huvudet här ;)

Katten_
0

#1 Jo jag har tänkt på det, men jag satsar inte heller på att hon ska bli en stor hoppkanin utan jag kör mest hemma och lite tävlingar ibland, hon är otroligt kaxig ändå 😃

/Christel & kaninerna! Glad