dagbok Bellas kaninungar
Nu är Bella förhoppningsvis dräktigt på dag 27 bara väldigt få dagar kvar. Hon har inte boat ännu och hon har intte heller visat några tecken på dräktighet. Men eftrrsom att hon inte har börjat boa kan det ju fortarande vara en chans att hon är dräktig. Jag återkommer imorgon!
Frida
Ge inte upp än :) Mina boar oftast samma dag de föder så ibland kommer jag ut och hittar ett bo med ungar och allt helt "utan förvarning". ;) Inte alktid jag känner nåt vid palpation heller.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
#2 palation, vad är det. hehe😊
Frida
Palpera = känna med händerna 😉
#4 tack! visste att det var något sånt. 🙂
Frida
Jag vet om kaniner som hållt sig till dag 38.. tro det eller ej ;)
#7 hon kanske inte vet att hon är dräktig? Hon kanske inte känner kaninungarna i magen? 🤪
Frida
Vänta minst till dag 35 :)
Hur gammal är Bella? :-)
Hälsningar,
Ninni :-)
#11 hon är snart 1 år
Frida
Min hona boxar också samma dag som hon föder. Kommer helt utan någon förvarning alls. Min hona gick den här gången (tredje kullen) till dag 34. Håll ut!
Menade boar inte boxar
#14 tänkte väl det 🙂
Frida
Har haft hona som höll sig mellan 35-40 dagar innan det kom bebisar..
#16 oj det riktigt sent! Man får ju hålla tummarna iallafall!
Dag 31 eftermiddag
Jag stack ut till Bella nyss och såg att hon hade gjort en grop i huset. Jag tror hon kommer lägga ungarna där 🙂Snälla Bella nu föder du inatt!
Frida
Dag 32 av dräktigheten
vet inte om hon längre är dräktig 😕 Hon hade inte gjort något bo eller någonting
Frida
Än är det inte för sent :) Vi får hoppas.
Dag 33 av dräktigeheten
tyvärr inga ungar idag heller. Jag kände på hennes mage och vilket liv det var! Sedan när de hade "lugnat" sig så kände jag en spark. Klockren. Hon dricker upp 600 mililiters vattenautomat på en dag och vilar mycket uppe på sitt hus. Jag har iallafall liite hopp kvar🙂
Frida
Det är väldigt sent i dräktigheten men håll ut ett par dagar till :) ofta dagarna innan mina har fött hsr de känts tomma igen.