Vattenflaskan till min kanin
Hej jo det är så att jag har ett problem och det är så att min busiga kanin är väldigt glad för att putta ner sin vattenflaska och jag vet inte hur man ska få honom att sluta. Men just nu har jag satt fast ett ganska smalt hårband eller gummiband eller vad man nu ska kalla det och när jag satte fast flaskan med det så slutade han. Han kom nog på att aj då nu går det inte att göra matte lite irriterad längre. Men jag fattar inte vad han har fått det ifrån att han bara puttar ner flaskan bara sådär. Har ni svar på min fråga så skriv hjärna eller skicka PM om du/ni undrar något mer. Har även en bild som visar hur flaskan sitter just nu.
MVH NOSA
Min kanin skulle ätit upp hårbandet och allt tuggbart som satts därpå
Men mitt knep är att inte alls reagera när vattenflaskan välts ner, sen när kaninen börjar göra något annat än att kolla vart den tagit vägen. Sätter upp vattenflaskan igen :)
Han gör det för att irritera mig, få min uppmärksamhet och vara så ljudlig som möjligt så jag märker det ^^ Fast det funkar ju inte förståss
//Joanna
Jag kan inte ha ståltrådsbiten man får med flaskorna till mina killar, de puttar först ner flaskan för att sedan rycka in tråden till sig. Jag har löst det med att fixa en hållare av tjockare ståltråd som sitter fast i gallret. Jag måste bända upp tråden ifall jag vill ha bort den. Tråden går precis runt flaskan så när flaskan är på plats så sitter den fast. Till och med jag får kämpa med att få loss den och sätta dit den igen. Kaninerna lyckas i alla fall inte och det huvudsaken :)
//Pernilla
Http://pernillaoscarsson.weebly.com
Instagram: pernillaoscarsson
Toffee hon tog i järnstången där och drog in den samtidigt som hon sög ut vattnet, haha. När hon släppte så föll den ner. Jag tror att din kanin och Toffee var ganska så lika varandra ;)
Jag löste det problemet när Toffee fick hem lilla Lakrits med att jag satt in en skål med vatten i så hade dom den som reserv! :)
Kramar & tassar från Ida, Toffee & Lakrits 
Ok tack för försvaren. Och jag #3 dom är ganska lika fast när jag satte på gummi bandet så slutade han.
MVH NOSA