Hur ska jag övertala min mamma?
Hej!
Jag vill så hemskt gärna ha en kanin. Men min mamma säger nej och jag vet inte varför. Hon säger att vi inte ska skaffa några mer djur. Men vi har bara 1 häst och 2 katter.
har ni några bra tips?? Eller har ni själva några övertalningshistorier att dela med er av?
Kram
Jennipher
Satsa allt du har
www.jennipherengstrand.weebly.se
Babbla på om raser, färger, färger teckningar och annan fakta om kaniner. Visa någon "cool" fakta om kaniner så att din mamma förstår att du verkligen vill ha en kanin. Berätta vad din drömras eller drömkorsning är osv… Försök visa din mamma att du kan ta ansvar för kaniner, det var så jag fick dem ;)
Aktiv på kanin.ifokus.se
Okej, tack så mycket! Har du någon ide om hur jag ska visa att jag kan ta ansvar för kaninen? :)
Satsa allt du har
Visa att du har lärt dig om hur ofta det behövs att städa buren, vilket foder som du tycker ser bäst ut och varför.
Aktiv på kanin.ifokus.se
En häst är väl inte så "bara", eller? 😉
Men som #1 säger, prata på om raser, färger osv.
Gillar din mamma någon speciell färg? Försök leta reda på en kanin i den färgen och visa henne.
Ska ni ha inne eller ute kanin? Visa henne bilder på en massa fina burar osv. 🙂
Och om du inte redan tar hand om katterna och hästen, börja ta hand om dom mer. Erbjud dig att mocka och mata hästarna, mata katterna, göra rent kattlådan osv. (om du inte redan gör det).
Ska den bo inne så kan det även vara bra att visa att du kan städa😉
Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.
Om ni redan har katter och häst kanske det är ekonomin som är problemet (alla djur även kaniner kostar, hästar kostar ofta ganska mycket)
Det kanske hjälper att visa att du kan betala för kaninen själv med din månadspeng (eller vad du nu får) genom kolla upp vad det kostar (det finns massor av trådar här på kanin i fokus om det) justera efter vad som är speciellt för dig (du kanske kan köpa hö ganska billigt eftersom ni har häst till skillnad från vissa som måste köpa det i butik) och lägga upp en budget. Jag vet då att jag skulle vara mer övertygad av sånt än "tjat" i alla fall 🙂
l'm back
Jag gjorde likadant som #1, du kan visa att du kan ta ansvar genom att hjälpa till hemma; städa, diska eller plocka in/ur diskmaskinen och hjälpa till med de andra djuren.
Att tjata fungerar aldrig, snarare att du själv driver ditt intresse för kaniner och delar med dig till din mamma. Berätta varför du vill ha en kanin, köp böcker eller låna på biblioteket och som sagt visa framfötterna lite på ämnet🙂
Taaack för alla tips?.
Ska göra rent kattlådan och fylla på mat i en månad :DDD Sedan så ska jag få en kanin :DD
Btw vad rekommenderar ni för raser. Har haft hermeliner förut men inte något jag satsar på igen tyvär.
Jag gillar att hoppa dom och har tävlat förut (:
Satsa allt du har
#7 hoppkorsning? Det finns en massa bra uppfödningar ^^
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
Vad roligt 😃
Går nog att hoppa med de flesta raser, mina systrar har hoppat lite med våra mellerudskaniner och det gick faktiskt rätt bra för dom 🙂
Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.
För det första tycker jag du ska fråga din mamma varför hon inte vill? Hon kanske inte tror att du klarar av att ta hand om fler djur och själv kanske hon varken vill eller orkar eller har råd? 😎 Här är en mammas perspektiv också! ;)
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua
#7 Du kan skaffa en medel stor ras typ Gotlandskanin, min Gotlands korsning är en hejjare på att hoppa bara hon vill ;)
Jag gjorde det klassiska, tog hand om en kanin och var ute hoss den typ HELA tiden, jag frågade och påpekade småt medans om att allt var så bra, kul och att så sa jag: ni ser ju att jag tar ansvar. På den vägen gick det, läs på mycket fakta och visa att det faktiskt är ett riktigt intresse och inte att du bara tycker kaniner är söta ;) lycka till!
jag visade min mamma en bild på grannens kanin och sa " titta mamma vad söt! " men självklart tyckte hon inte den va söt.. :/ men dom var tvungna att sälja kaninen för deras hund skulle genomgå en opration och var tvungna att sälja den. jag tog massa egobilder på mig och kaninen som jag visade för mamma och fjäskade. sedan dagen efter sa mamma till mig att vi skulle hämta en bur och då trodde jag att de en hamsterbur och ville inte följa med. men när dom kom hem var det en kaninbur! mamma gick med mig dit i sommras och kollade på kaninen och sa till mig " du den va ju sötare i verkligheten. Dagen efter skulle vi hämta han. jag sa att min mamma va bäst och 1 augusti parade vi Molle med en jättefin hona. dom fick 2 honor och en hane. först trodde vi att alla va killar men sen visade de sig att det var 2 honor och en hane . och jag tog den svart övermantlade "hanen " som vi trodde de va. men sedan åkte vi dit och skulle hälsa på familjen och kaninen och mamma fastnade för " min " kanin. men mamma sa " nej! vi kan inte ha mer kaniner nu!" men när jag var där med pappa så tog jag med mig henne hem och döpte " han " till sigge men nu är hon lilla Nova :) förlåt att de blev vääldigt rörigt!