Verkar ha väldigt ont
Blir väldigt orolig över min kanin som ligger och vrider och vänder sig i buren. Helt klart verkar han ha ont, antagligen i magen? Men han är inte hård i magen och han är inte heller lös. Han har inte varit hey yey jättepigg och glad som han brukar vara men har inte riktigt reagerat speciellt mycket på det då han har vissa dagar då han är lite lugnare.
Men vad kan jag göra? Han har bara ätit hö och pellets vad jag vet. Har haft lite syskonbarn här och det finns ingen som vet om de kanske matade honom med något olämpligt.
Beter han sig likadant imorgon innan jag åker till skolan så åker jag till veterinären, men finns det något jag kan göra nu? 😕
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Är han svullen? Kanske är gaser i magen som spökar och det kan vara allt annat än gott :/
Nä, inte vad jag kan känna. Tänkte också att det kan vara något sånt då han hade ett likandne beteende sist när han blev hård i magen, men då var han verkligen jättesvullen och det är han inte nu.
Kanske ska avvakta någon timme och se om den blir hårdare. Det var först nu som han faktiskt lade sig ner, innan har han suttit upp.
Medarbetare på Djurfoto
Det är ju svårt att säga på rak arm vad det kan vara och vad det inte kan vara. Kaniner är som många andra djur riktigt duktiga på att dölja smärta/felen.
Håll koll på om han kissar/bajsar och om han dricker. Kan ju löpa risk att bli uttorkad om det är något knas. Då kan man ge druvsockerlösning.
Jag hade inte kunna göra så mycket mer än vad du gör nu och sen ringa veterinär det första i morgon bitti.
Du har rätt, tack för snabbt svar! 🙂
Medarbetare på Djurfoto
Hoppas allting går bra med din lilla parvel :)
Nu ligger han helt platt på mage med både fram och baktassar rakt ut och har helt enkelt inte rört sig alls under natten. Veterinären öppnar om 10 min så förhoppningsvis får vi en tid 😕
Medarbetare på Djurfoto
Hur har det gått? Vad sa veterinären?
De vi ringde först hade fullt upp, de vi ringde nu sa att vi ska åka till Blå Stjärnan. Så det blir att åka dit helt enkelt. Uppdaterar när jag vet mer.
Tack för omtanken! 🤗
Medarbetare på Djurfoto
Hoppas på att det går bra!
Säker på att han inte bara ligger och njuter? tänkte att om dem har ont så brukar dem inte äta och mest sitta som en boll helt stilla.
Åkte ner med honom, de bad oss vänta och väntetiden skulle vara "flera timmar" men mamma sa till så det kom en veterinär och kollade på honom som sa helt enkelt att läget var kritiskt. Han rör sig liksom inte utan bara andas. Reagerar inte på något. Så nej #10, han njuter inte. 😕
Är lite arg på mig själv att vi inte åkte tidigare.
Medarbetare på Djurfoto
Fick precis ett samtal där veterinären sa att det gått hål på magsäcken och det helt enkelt runnit ut vätska och sånt i buken, blöder och allt sånt (tror jag det var, glömt bort i princip allt han sa). Tog beslutet att han får somna in, vill inte att han ska utsättas för mer när han ändå hade såpass ont som han hade.
Vila i frid, världens bästa kanin. ❤️
Medarbetare på Djurfoto
Tråkigt att höra, men du tog rätt beslut. Vila i frid söta ninen <3
#10 en kanin som ligger o vrider o vänder på sig mår inte bra
Vad tråkigt att höra. Har var ju så fin :(
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Tråkigt att höra, Rip 😕
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
#14 dem brukar halvt rulla omkring om dem njuter så jo. Om man inte är där och ser det så är det inte till 100% att alla fattar hur kaniner ligger och vrider sig och då kan man som i mitt fall missuppfatta situationen och det förstod jag att jag hade gjort redan av #11 kommentar.
TS tråkigt att läsa men han har det nog bra nu!
Så tråkigt!
Men det var rätt beslut!
R.I.P :(