Min kanin fick dödfödda ungar...
Hade sådan otrolig tur tycker jag ändå.
Första dagen hade hon plockat päls och byggt bo och då tänkte jag "Oj hon föder nog snart!"och gick omkring och var lycklig. Framåt kvällen såg man att hon försökte trycka ut något där bak men det kom inget så vi väntade.
Nästa morgon klockan 6 på morgonen kom 2 stycken dödfödda ungar… hon hade redan börjat käka på en.
Jag tog upp dem, och fy så de luktade!
Gammal fisk (ruttet)!
Det var bara att begrava dem innan skolan började.
När jag kom hem från skolan satt hon fortfarande och försökte trycka ut något, men eftersom inget kom trodde jag att det var "rester" från ungarna (livmoderslem osv).
Men idag när jag var i skolan ringer min fostermamma och berättar att hon måste akut få tag i en veterinär för kaninmamman sitter och har jätteont och håller sig undan.
Då gav fostermamman henne magmassage (det kan man ge till alla djur och människor så att det ska bli lättare att föda i vissa fall). Och ut ploppar det 2 stycken halvt missbildade ungar som också luktade ruttet.
Jag var såklart lite besviken över att det inte blev några ungar, men jag är superlycklig för att min underbara kanin får leva!
Det är inte många som har lika tur som henne.
Det blir inga fler ungar för henne, tänker inte riskera min kanins liv bara för att jag vill ha små kaninbebisar, bara för att JAG tycker att de är gulliga.
Ville bara säga det här:)
Ps! Vet någon varför det kan ha blivit såhär? Ds.
synd att det gick så dåligt för ungarna men bra att hon överlevde.
var det första gången hon skulle få ungar?
det brukar bli så ibland för förstfödeskor.. :/
Ja det var första gången, och hon var tyvärr lite över året (tjyvparning), högst 1,3 månader.
Jag vet att hon egentligen borde varit lite yngre som första föderska.
Men usch nej, det var läskigt!
Det är ju absolut inte normalt att det ska ta 3 dagar att födda kaninungar!

:( stackars små liv..är endå glad att mamman överlevde:D
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Vad tråkigt!
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Synd! Tur att kaninmamman överlevde:)
#3 Har du kastrerat Tjoffsen än?
Annars måste jag rekommendera alla honom om ni söker en hane som pappa åt era honor!
Det blir jättefina bebisar, och hans pälstyp är helt underbar!
Det känns som att klappa ett jättelent sammetsgosedjur serisöst.
Om ungarna hade varit helt okej nu hade de blivit verkliga snyggingar! Man kunde se att de skulle få samma hårtyp som lilla pappa:)
De var:
En vit med många svarta fläckar
En nästan helvit med få svarta fläckar på magen
Och de 2 sista var helsvarta

#6 hihi, tack bella… Ja tjoffsen är underbar<3,, han lånas facktikt ut till Avel nu!. Men hellst till rexkaniner. elller hoppkaniner.
Nej , tjoffsen ska inte kastreras.
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
Aw, jag vill ha en rex ^^
Vad tråkigt:( Men tur att hon fick leva:):)
Vad tråkigt :(
- Mvh Emma
Gud vad tråkigt!
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se
Var inte hon Hittekanin, eller tar jag fel nu? Isåfall kan det väl vara ngt som är "fel" i hennes släkt eller ngt? Bara en gissning.
Synd att ungarna dog, men gud så bra att hon klarade sig!

va trisst tur att mamman överlevde i allafal!!
usch vad tråkigt :'(
#12 Ja, både hon och hennes syster är hittekaniner. Jag ska inte chansa på att ta fler ungar efter någon av dem. Man vet ju aldrig, de kan komma från en djuraffär och vara reslultatet av inavel, bära genetiska sjukdomar osv…