Kanin iFokus

Kanin

Etikett: köpes-säljes-transport
Läst 5725 ggr
Lln
1

(S) Kaniner till salu!

Tyvärr måste vi sälja några av våra kaniner av olika anledningar. Jag är väldigt noga med var de hamnar men är du intresserad, vill veta mer eller se fler bilder, mejla liinass@hotmail.se :)

Transport går alltid att lösa!

http://forumbilder.se/CFHUE/nellie.jpg?width=150

Wensleydale's Nighty Night "Nellie" - gul/svartjapantecknad hona, född juni 2009

http://forumbilder.se/CFHUE/theaa.jpg

Combination's River Till "Thea" viltgrå japan hona, född 2 juni 2008

http://forumbilder.se/CFHUE/ronja.png?width=150

Roe River "Ronja" viltgrå hona, född 30 mars 2011

http://forumbilder.se/CFHUE/laban.png

Mackenzie "Laban" siames hane, född 30 mars 2011

http://forumbilder.se/CFHUE/fenix.png

Fenix blå hotottecknad hane, född 17 mars 2007

http://forumbilder.se/CFHUE/devil.png

Pralinens Little Devil "Devil" viltisabellabrokad hane, född 19 augusti 2008

Sele, koppel och transportbur kan ingå ifall man vill ha det. Uppfödarna går självklart före, och pris kommer vi överens om.

Lln
0

Bilderna funkade visst inte.. men mejla så skickar jag bilder! :)

Cilia.Teddytöserna
0

vad är det för raser? vad används dom till?

Regnbåge Bloggen Regnbåge

MVH Cecilia & KaninernaBlomma

[Kaningalen1234]
0

Finns det någon rex?

Lln
0

Alla utom Fenix är vädurskorsningar :) Fenix är dvärghare/hermelin.

Men Nellie bär på rex :)

Alla har varit hoppkaniner, Ronja, Nellie, Thea och Laban kan fortfarande tävla. Devil och Fenix skulle jag nog bara ha som kel :)

[Kaningalen1234]
0

vill gärna se bild på Nellie (bilderna ovan funkar ej)🙂 Vart finns kaninerna?

Lln
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild på Nellie :) 
De finns i Småland men transport går alltid att ordna :)

[Kaningalen1234]
0

såg nu att hon var född 2009, synd. Jag hade tänkt mig en hona som är yngre😕 Ja, jag hoppas du får sålt dem🙂

VildaVittra
0

När man vill lägga in flera bilder i ett och samma inlägg så högerklickar man på bilden på den webbsida där man laddat upp den väljer kopiera bild och klistrar in den i inlägget.

Fixade det åt dig den här gången. 🙂

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Lln
0

#7 Jaha okej, ja hoppas du hittar vad du söker! :)

#8 Tack så mycket! :)

Cilia.Teddytöserna
0

hur högt har laban tävlat?

Lln
0

#10 Laban är klassad medelsvår med pinnar i både rak och krok :)

Lln
0

Har skrivit fel, Nellie är född 2010 och Thea är född 2009.

Alone
0

Finns de bild på Devil? :)

Mvh Järnskogens kaniner

Efter Regn Kommer Solsken

Lln
0

#13 den sista bilden är på Devil :)

Alone
0

#14 hur är han klassad? :)

Mvh Järnskogens kaniner

Lln
0

#15 han är medelsvår i både rak o krok :)

Alone
0

#16 hur är han i hoppningen? :)

Mvh Järnskogens kaniner

Lln
1

devil

#17 Här är några hoppbilder på honom :) Du kan skicka ett PM till mig om du vill så kan jag berätta lite mer om honom :)

Har även hoppbilder på de andra om någon vill se!

Cilia.Teddytöserna
0

Kulle vilja de hoppbilder på Laban

Lln
5

laban

#19 här är på Laban :)

Lln
0

Har två kaniner till som gärna vill hitta ett nytt hem. Dessa två är väldigt speciella och jag är vääldigt mån om var de hamnar. Ser helst att de kommer till någon som är kaninvan och har erfarenheter. 

Blockas Be Best "Best" - madagaskar hane, född 11 maj 2007
best
Best är en jättefin kille som är hur pigg och glad som helst. Han är absolut inte aggressiv och har aldrig visat något ont mot någon. Han har inte tävlat på jättelänge, så om man nu ska tävla han så vill jag att man tar det lugnt och börjar på låg höjd med honom. 

Han är klassad elit i allt inom SKHRF.

Rappedalens Mandel "Mandel" - viltgråbrokad hane, född 11 april 2007
Maandel
Mandel är världens finaste och snällaste, så fort man öppnar hans bur så nästan flyger han ut och vill bara gosa. Jag ser helst att han bara kommer att vara kelkanin, men han kan hoppa. Men han har tävlat utom tävlan i medelsvår förra året och sedan dess har han inte tävlat mer.

Han är klassad elit i allt inom SKHRF.

Mejla till liinass@hotmail.se för mer info, eller om du är intresserad :)

Cilia.Teddytöserna
0

#20 är han siames grå eller blå? kan inte riktigt se det på bilderna.

Lln
0

#22 han är bara siames.

Lln
0

Putt.. De söker ett hem snarast.. transport går att fixa till Stockholm i början på nästa vecka! Transport till andra ställen går alltid att ordna.

Alone
0

Vart bor dom mer exakt? :)

Mvh Järnskogens kaniner

Lln
0

#25 Gislaved i Småland :)

Djurälskaren87
0

putt

ninen DH
0

Hur är Nelly till sättet?

Lln
0

#28 Hon är jättesnäll och har aldrig försökt hugga någon eller sånt, jättego tjej! :)

Alone
0

Är Best kvar? :)

Mvh Järnskogens kaniner

Lln
0

#30 Japp det är han :)

EllenWe
0

#31 Tränar du hoppningen hemma eller i en klubb?

ninen DH
0

Jag har några fler frågor om Nelly: 1. Är hon duktg på att hoppa? 2. Hur är hon i buren? 3. Hur är hon när man bär henne? 4. Varför säljer du henne?

ninen DH
0

#33 Kan du svara på samma frågor (#33) fast om Devil också? Det vore jätte snällt :)

ninen DH
0

Förlåt, det blir mycket frågor på en gång, men tävlar du med Devil?

Cupcakes Kaningård
0

Finns Ronja kvar? Kan du berätta lite mer om henne?

Lln
0

#32 Jag har tyvärr slutat med kaninhoppningen, men har tävlat i en klubb aktivt sedan 2005 tills förra året :)

#33 Nellie är grymt duktig på att hoppa! Hon är stor och man märker på henne att hon älskar hoppningen. Om hon är på rätt humör, så är hon väldigt rolig att föra också! Nellie är alltid hur snäll som helst, man kan nästan göra vad man vill med henne, hon bara finner sig i det, men hon kan sprattla lite när man bär henne men annars är det ingenting. Jag säljer henne för hon behöver mycket mer uppmärksamhet än vad hon får nu, och hon behöver komma ut och hoppa.

#34 Devil är lite speciell när det gäller hoppningen, är han på rätt humör så kan han hoppa jättefint, men på senaste så har han blivit väldigt nosig när han hoppar. Men hinder har han absolut inga problem med. Han är också hur snäll som helst, aldrig bitit eller varit aggressiv mot någon, varken i buren eller när man bär honom. Jag har inte varit och tävlat på länge, men när jag fortfarande tävlade så tävlade Devil varje gång också. Säljer han av samma anledning som Nellie, har tyvärr inte tiden längre :(

#36 Ja hon finns kvar. Ronja är en egen uppfödning. Hon är väldigt lugn av sig och stressar inte upp sig, hon skulle aldrig få för sig att hugga eller någonting. Hon är väldigt rolig att hoppa, hon klarar sig nästan helt själv på banorna. Hemma i buren och i famnen är hon supergosig. :)

Är det något mer ni undrar kan ni skicka PM! :)

Emmetem
0

Är Laban dvärgvädur?

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

Lln
0

#38 Japp!

ninen DH
0

har mejlat dig samma frågor, strunta i dom då (på mejlen)😉

men Vilken ras? är Nellie och hur länge skulle en kanin kunna tävla (syftar på åldern) Kan transport fixas till Stockholm?

tack för svaret! :)

Emmetem
0

#39 Renrasig? och går då transport till Karlstad, Åmål, Uddevalla eller nära där att fixas?

ninen DH
0

Kan du lägga upp en annan bild på Nellie ?

Lln
0

#41 Ja han har iallafall bara vädur så långt bak i sin släkt som jag kan se :) Ja till Uddevalla går att fixa :)

#42 Kan inte lägga upp bilder :s Svarar på ditt mejl med en bild på henne :) Transport till Sthlm går säkert att fixa, kan ju kolla det om du är intresserad av att ta henne? :)

Lln
0

#40 De kan tävla sålänge de tycker att det är kul :)

ninen DH
0

#43 Funderar på att ta henne men jag ör absolut inte säker. Hur högt har Nellie tävlat?

Lln
0

Hon är klassad medelsvår med en pinne i rak, och svår med 2 pinnar i krok :) Så 45cm högt och 80cm långt har hon hoppat :)

ninen DH
0

Hon verkar duktig altså :) Återkommer senare Tack för bilden i mejlet!

Emmetem
0

Har du då fler bilder på Laban? För Uddevalla blir jättebra för mig!

Lln
0

#47 Hon är jätteduktig! :) Gör så!

#48 Ja, du kan mejla mig, liinass@hotmail.se så skickar jag lite bilder :)

ninen DH
0

När tävlade du med Nellie senast?

Lln
0

#50 I somras tävlade min syster med henne :)

Lln
0

Putt.. Finns intresse på nästan alla, men ingen är såld så det är bara och mejla ifall du är intresserad.

Lln
0

Puttar igen!

Lln
0

Bara Ronja, Thea, Mandel och Devil kvar nu som gärna vill flytta!

Mejla liinass@hotmail.se om du undrar något :)

Moppie
0

Kan vara intresserad av mandel.

Vilken ras??

Hur är han i buren?

Hur är han på banan?

Hur är han när man bär honom?

Lätt/svår att fånga på större yta?

Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden  och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3

Moppie
0

Hur ät Thea till sättet?

Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden  och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3

Lln
0

#55 Han är vädurskorsning, och han är absolut den snällaste som finns. Han nästan flyger upp i famnen när man öppnar hans burdörr och på banan har han bra fart, när han var liten var han stressad på banan men ju högre upp i klasserna han kom så lugnade han ner sig och nu är han jätteduktig. Han har dock inte tävlat sedan förra året och då tävlade han UT i medelsvår. Han sitter lugnt och fint i famnen när man bär honom, men han är svår att fånga när han är lös. :)

#56 Thea är även hon jättego att ha att göra med, och har aldrig visat något aggressivt alls. Hon är väldigt lugn på banan och lätt att ha i famnen men kan också vara rätt svår att fånga på större yta.

barakaniner
0

Skulle gärna köpt Mandel eller Thea om platsen hade funnits 😥

Moppie
0

#57 Vad ska du ha för både Mandel och Thea :)

Lln
0

#59 Mejla mig! :) liinass@hotmail.se

emeliesvea99
0

är alla sålda?

Lln
0

#61 Ronja, Devil, Thea och Mandel är kvar, men intresse finns på Mandel och Thea. Är du intresserad så kan du mejla mig :)

Lln
0

Ronja, Devil, Thea och Mandel är fortfarande kvar och vill ha ett nytt hem!

Lln
0

Ingen som är intresserad? De söker fortfarande ett nytt hem.