vågar inte lyfta henne
hej
jag vågar inte lyfta min kanin nu för jag vet ju inte om hon är med barn eller inte :/ hon är ju ganska aggressiv nu och morrar när jag ska ge henne mat. jag tänkte om hon kanske ville vara ute i hagen och skutta lite. eller ska jag öppna bursdörren så hon får hoppa på mitt rum? :)
Var det meningen att hon skulle bli med ungar? ^^
Satsa allt du har
www.jennipherengstrand.weebly.se
nej , vi trodde ju att de var två hanar men sen så spåra dom ju ur och försökte para sig och ' sigge ' blev parad
jag öppnade bursdörren till henne så hon kunde få hoppa ut om hon ville men hon ligger ner och bara tar de lugnt :)
Som jag sa igår, låt henne vara. Hon kanske är den typen av kanin som inte vill att man håller på med henne då hon är dräktig/skendräktig. Vissa kaniner bryr sig inte alls. Har du möjlighet att bara öppna luckan så gör det. Bara hon får komma ut och skutta varje dag så kommer hon vara nöjd, vill hon inte bli buren ska du respektera det. Ge henne mat, ha henne ute i ditt rum och låt sedan henne vara den tid hon är i buren. Även då hon är ute och skuttar, vill hon kela kommer hon till dig :)
Men som sagt, överväg att kastrera henne snarast ifall hon skulle vara med ungar. Bättre så då hon är så ung och det dessutom inte var en planerad PARNING och att pappan är honans pappa.
//Pernilla
Http://pernillaoscarsson.weebly.com
Instagram: pernillaoscarsson
#4 klart jag respekterar om hon inte vill gosa, gå ut eller sånt men en till fråga! hur mycket mat ska jag ge henne om hon nu är dräktig? :o
#5, Samma som innan.
#6 aha , har för mig att man skulle ge lite mer man än vanligt för att ungarna fick typ allt tror jag har läst/hört
#7, Ifall hon nu får ungar så får du ju öka mängden då, men inte innan.
#8 ungefär hur mycket?
just nu får hon 1/2 dl 🙂
#9 Jag brukar ha fri tillgång till mina honor så att dem får tillräckligt mycket näring till både sig själv och bebisarna.
Därför att man inte ska ge mamman mer mat när hon är dräktig är för att ungarna kan bli för stora i mammans mage och då blir det svårt för henne att få ut dem, det har jag iallafall hört sedan brukar jag inte ge mamman mer mat bara för att hon är dräktig, man vet ju inte om hon är med ungar, iDet är ganska svårt att se sånt på kaniner.
Kaninuppfödning av dvärgvädur & Dvärgvädurrex & även en liten musuppfödning!
.