Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 11246 ggr
Ninnas
0

Kanin som springer runt ens ben...

Våran goa kanin springer runt bena på en när man sitter vid bordet. Undrar bara om någon vet varför han gör så?

//Ninna

Zvintos
0

Mina kan också göra så, helt enkelt för att de är glada att få vara med. =)

[Agneslundin]
0

kanske söker uppmärksamhet och vill säga :här e jag snäll gosa med mig !!haha :)

annaforsgren
0

Han vill troligtvis uppvakta dig. Kaniner brukar springa runt varandra när de ska para sig. Men också som #1&2 säger.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Ninnas
1

#1 ja, han verkar gilla när han får vara med oss. Men gillar inte riktigt att vara sj, är vi inte i köket så börjar han skaka i kompostgallret för då vet han att nån kommer till honom:)

#2 Jag brukar gosa lite med honom när han gjort så, vilket kanske inte var helt tokigt då från min sida:) För jag har funderat på om de kan va så eklet att han vill ha uppmärksamhet.

#3 haha…han har bara gjort detta på mig och en till kvinna så de kan kanske ligga nått i de:)

Han är iaf min lilla gullegris.

kaningodis
0

De tycker det är kul att vara med och kan då lite upphetsade och bli då lite parningsvilliga…mindre kul…:P

Jag hade en underbar hane som sprang runt mina ben och även bet i dem men han var jättesnäll och ville bara ha uppmärksamhet. Iblnad så tog han fart och hoppade upp i mitt knä när jag satt på en stol ^^

Kastanjegårdens Kaniner

annaforsgren
0

Min hane sprang ofta runt mina ben när han var ca 1-2 år. Men efter att vi kastrerade honom så slutade han helt:( lite tråkigt är det.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

emms
0

#6 Samma här. Innan vi kastrerade Muffin sprang han runt en och knorrade. Inte längre :(

Det är så sött!

Emma

Ninnas
0

aha, då kanske det är för att han inte är kastrerad. Han är ju bara 4 snart 5 månader.

Va skönt att få höra vad det kan bero på, det känns ju bättre att kunna förklara för folk som kommer varför han springer runt demFlört så tack alla för era svar.

ps. så här tidigt får man vara uppe när en annan liten kille(7 mån) inte vill sovaTungan ute inte alls lika roligt

Bonaaah
0

Min nya kanin sprang runt mina ben när jag bara stod still haha, jag visste inte vad det menade men nu vet jag! 😃

Jessicahagstrom94
0

Det gjorde våran Oliver också ibland :) saknar honom..!!

[Mi-rand-a]
0

Troligast uppvaktning

[00emi07]
0

håller med #11

Frasse-Gubben
0

Frasse springa runt bena så fort han får chansen.

pernillaoscarsson
0

Hehe, min Nizze gjorde alltid så, han sprang runt mitt ben och typ surrade, sedan gjorde han ett skutt och skvätte ner hela mig :) Hanarna jag har nu springer bara runt benen än så länge, kommer väl en tid då de inser hur man gör matte trött snart ;)

Elisesjolin
0

Min Kaninhona gör det. Betyder lite mer "älskar dig" har jag hört