Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 588 ggr
SmillaM
0

Kaninerna i nya hemmet

Hej, idag har jag inte en fråga utan jag vill bara dela med mig hur kaninerna har det hemma i det nya hemmet nu :) Vi flyttade från lägenheten som dem var uppväxta i, bort från balkongen och in på terassen med ännu större utrymme. I föregår (lördags) kom vi hem sent på kvällen, efter att ha suttit i en bil i fyra timmar hade deras päls blivit tovig och inte lika len som vanligt, både jag och kaninerna var trötta efter bilresan. När vi kom hem så fick dem stå i garaget under natten. På söndag morgon steg jag upp på morgonen och gick ner till kaninerna för att öppna buren så att dem kunde gå runt och sträcka på sig i garaget. Bobo, Vitsippans syster var fortfarande rädd och gömde sig i huset i buren. Som vanligt var Vitsippan ute ur boren på direkten för att nyfiket utforska nya platsen. Av mitten på dagen fick vi en idé att ställ ut kaninburen på terassen, då fick dem ungefär 40 kvadratmeter att springa fritt på. Det var något båda kaninerna gillade, så jag ställde dit deras tunnel, lådor att gömma sig i, en hög snö och aktiveringsbollen. Eftersom att det inte blåste så fungerade det fin fint att ha kaninerna på terassen, min plan var att ta in buren till garaget under natten och sedan ut med buren på dagen så länge det inte var blåsigt. Men senare på kvällen så fick vi en ide att ställa en garderob vi hade tänkt att slänga som vindskydd till kaninerna, då behövde det inte vara en brådska till att hitta en utebur. För att förklara hur deras hem ser ut tills våren: 40 kvm yta att vara ute på, på dagen. Tak över hela terassen. Innebur med massa halm, toalett, hö, pellets, hus och vattenflaska En stor garderob som ger vindskydd En vilt som täcker halva buren för att garderoben inte skyddar vinden från det hållet. Jag tycker det här fungerar utmärkt, dock inte så fint med en stor garderob på terassen, men jaja, bara kaninerna mår bra så mår jag bra. :) Hoppas ni tyckte om min lilla "saga" :) Kommentera gärna vad du tycker.

Aktiv på kanin.ifokus.se

SmillaM
0

Ursäkta för dem små stavfelen, om det är något man Inter förstår, fråga gärna :)

Aktiv på kanin.ifokus.se

SmillaM
0

Ursäkta för dem små stavfelen, om det är något man inte förstår, fråga gärna :)

Aktiv på kanin.ifokus.se

SmillaM
0

Suck, det kom dubbla kommentaren, ursäkta.

Aktiv på kanin.ifokus.se

[annloo]
0

Det låter toppen tycker jag! vad härligt att de har så stort hela dagarna! Bara det inte är risk att katter kommer in och kaniner kommer ut borde det nog inte vara någon fara! Eftersom terrassen antagligen är upphöjd en bit ifrån marken och du har en bur också borde det nog inte bli så kallt underifrån heller :)

SmillaM
0

Precis #4 det är upphöjt

Aktiv på kanin.ifokus.se

[annloo]
1

:) har du några bilder på hur de bor? skulle vara jättekul att se!

SmillaM
0

#6 oj, såg inte din kommentar, här kommer några bilder! :D

Aktiv på kanin.ifokus.se

SmillaM
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

1

Aktiv på kanin.ifokus.se