Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1064 ggr
Corneliaae
1

Hämta hem kaninunge

Finns det någon här som har hämtat hem sin kaninunge utan transportbur och alltså haft ungen i knät?

Peak303
0

Nej, jag har alltid haft transportbur när jag hämtat mina kaniner!

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Fridaaaa
1

Alltid transport. Bättre för kaninen, ingen säkerhet i famnen.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Mi-rand-a]
0

fick min i en låda som var fylld med gräs och sånt så transportbur behövs inte men att ha den löst i knät är ingen bra idé

Fridaaaa
0

#3 Fast en låda är ju inte säker vid krock heller.

[Mi-rand-a]
0

#4 men nu tänker jag ifall den behöver pinka m.m sen är ju en låda bättre än att låta kaninen flyga ut genom rutan ifall en krock skulle ske, men tror även en transportbur skulle krossas ganska så lätt den med.

juliafrojd
0

Har pmat dig ts :/

Fridaaaa
2

#5 Ja det är bättre än att vara lös men transport är bättre ändå.
Och den ska även sitta fast. Har man säkrat mycket i bilen så är risken betydligt mindre att den "krossas" eller går sönder. Finns ju olika modeller osv också. Är bara i extrem nödfall jag skulle köra i kartong men aldrig lös🙂

Itchy
0

när jag hämtade min kryptonit så hämtade jag honom på parkeringen hemma, och bar hem honom i famnen utan problem, och fick hem min Dobby i en liten låda, men jag hade bara ett tiotal meter att gå ;)

You can't spell Bitchy without Itchy

Corneliaae
0

Ja, men jag ska inte åka bil, utan tåg! Jag ska ha kaninungen i transportbur, men undrar bara hur ni hade gjort! #1 #2 #3 #5 #6

[Mi-rand-a]
0

hade haft min i transportbur men om jag ej hade haft de då hade jag tagit låda. På tåg är det också bättre att ha den i något än bara i famnen då det är så mycket folk och ljud som kan stressa kaninen och då kan man slänga över en filt så den kan känna sig trygg.

Fridaaaa
0

#9 Lika viktigt då med 🙂

Corneliaae
0

ja precis!! :) Tack för alla tips?! #10 #11

Peak303
3

Ska man åka tåg är det otroligt viktigt med transportbur. Då det även kan finnas lösa ex. hundar på tåget.

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Corneliaae
0

Ja precis! #13