Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 383 ggr
Elisesjolin
0

Kanin beteende?

Hej! Om det är någon som är bra på kaninbeteende/ språket så kan det vara kul för mig att veta vad min kanin menar eller gör eller vad man kan säga när hon gör vissa saker. Hon skuttar fram ung 5 meter om hon hoppar fritt, tittar bakåt på mig som att hon vill att jag ska komma, är det så? När jag kommer fram hoppar hon ung 5 meter fram igen och gör samma sak. Hon är en vädur och brukar ganska ofta ha öronen framåt, mot ögonen och ibland vanligt Ibland har hon ett öra fram så mot ögat och ett vanligt Sen har jag läst om att en kanin knäpper eller typ gör ett malande ljud när den tycker det är skönt, hur låter det? Typ som om de äter? Min andra kanin brukar låta så men är osäker på om det verkligen är det ljudet han gör Tacksam för svar!

Elisesjolin
0

#1 tack! bra sida! Men får inte riktigt alla svar ändå :/

[Mi-rand-a]
0

detdär med båda öronen fram är för att hon är nyfiken, om jag förstår dig rätt. Kan även vara ifall hon hör något plötsligt ljug och blir skrämd.

Med ett öra fram å andra vanligt så lyssnar hon

När dem njuter låter det som att dem äter, ett snabbt tuggande ljud. Men om det är mera gnissel så kan det tyda på obehag.

Elisesjolin
0

#3 Okej tack för svar!