Kan kaniner bli förrvirrade?
Det är Nämligen såhär att mina föreldrar är skilda och bor på 2 olika
Platser (fast i samma ort) kan kaninen bli förrvirrad? Om man har den varran vecka på olika ställen?Kan den bli Agressiv?
/ Kanin Älskare som vill ha kanin

:D Tack ni som svarar!
Det är nog olika, ibland kan det funka, och ibland inte.. :P Det är lite olika beroende på hur kaninen uppfattar att åka bil osv.. Ibland kan dom väl bli stressade, men då finns det ju också dom kaninerna som klarar av det, därför går det inte att säga helt säkert varken det ena eller det andra :)
Jag tror att det är bäst att låta kaninen flytta runt så lite som möjligt… Har hört att det är mkt stressande för kaniner att flyttas, men det kan ju vara olika för olika individer. Du kan ju testa och se om kaninen verkar tycka det är jobbigt, om den gör det ska du nog inte fortsätta med det. Lycka till! :P

Mina kaniner bor på 2-3 ställen (mamma, pappa, skolan), inte det bästa direkt men det fungerar. Klart att de inte uppskattar att resa i flera timmar men när de kommit hem så slapnar de av direkt, de vänjer sig ganska fort.
De har ju varandra och mig, det är bara omgivningen som blir lite annan ;)
Säger som de andra - man märker ju om kaninen mår mycket dåligt av det och inte trivs.