ska man ge så mycket pellets?
jag ger mina kaniner 1/2 dl pellets och 1/2 korn (sånt som är för hästar) nu på vintern bara för dom går ner i vikt jättemycket och dom äter hö men kan jag ge dom så mycket mat och 2 av dom är dvärgvädurar och en är en blandras men lika stor som dom andra nu har dom hållit vikten ganska bra men det känns som jag ger dom så mycket för förut (typ i höstas) gick dom upp i vikt av 1 msk pellets
ska jag ge dom så mycket pellets?
Vet inte, min Kanin fick för mycket pellets och det slutade med tand operation och stopp på ätandet,( han är dock en inne kanin)
Hästar och kaniner är livet 
1/2 dl pellets är det många som ger till sina dvv. Det får ca alla mina dvärgkaniner, blir det lite kallare på vintern får de lite mer.
Så länge de äter bra med hö är det ingen fara och så länge de behöver det. Beror på vilken sorts pellets man också har hur mycket man behöver ge, beroende på kaninen mm
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
ja dom äter jätte mycket hö så det gör inget att dom får så mycket pellets
Alla mina kaniner får runt 1/2 dl pellets.. Tänk på att ha koll på hullet bara så du korrigerar snabbt om det går åt ena eller andra hållet.
dom har fått så i lite mer än en vecka och har varit bra i hullet men dom blir så extremt pigga av det
Nej låter lagomt. För om de magrar så är det bra att du ger de mer fett/protein.
okej tack började bli lite orolig så tack för alla svar