Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 752 ggr
SmillaM
0

Kanin beteende ??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, jag älskar mina kaniner över allt och annat. Det är bara så att jag är nyfiken hur det kan ändra beteende så mycket. Oftas är dem mysiga och lugna, då kan man bära upp dem utan problem. Ibland så är dem jätte annorlunda. När jag "fångar" henne så piper hon, hon bits när jag ger mat. Jag sitter med henne i köket,plötsligt börjar hon bita och riva i mina kläder. Efter en minut så läger hon sig på sidan bredvid mig med utsträckta ben…? Hur kommer detta sig? En minut efter att ha bitit mig.

Aktiv på kanin.ifokus.se

[Mi-rand-a]
0

Tror mest att hon försöker säga att hon är less/inte vill bli buren eller vill sitta i famnen.  Hon kan vara kissnödig eller något annat som får henne att bita/rivas.

SmillaM
0

#1 det där med kissnödig har jag provat. Jag har burit över henne till toaletten, men kiss kommer det inte. Det är lite konstigt, hon kan ju faktiskt gå i väg, nej men hon stannar och gräver i mig. Sedan lägger hon sig platt bredvid och verkar tycka om när jag klappar henne.

Aktiv på kanin.ifokus.se

späcka
0

Min kanin kan också vara sådär ibland, ena stunden super gosig o sen lite små tjurig. :) haha!

SmillaM
0

Det händer också att när jag burit upp henne så biter hon i min axel, men 5 sekunder efter gör hon ett knorrande ljud och gosar sig in i mig.

Aktiv på kanin.ifokus.se