Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 2183 ggr
Heå
3

(S) Renrasig Gotlandskanin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Då jag känner att min lilla tjej här hemma inte får den tiden och kärleken hon behöver inser jag att det är dags att hitta ett nytt hem åt henne. Lucia är en renrasig gotlandskanin på snart 8 månader. Hon är livlig och mysig. Hon kan vara lite svår i buren och tycker sådär om att bli hållen. Men en hur go tjej som helst, det är hon!! Lucia föddes på en gård och där bodde hon i 8 veckor innan hon kom till mig. Jag har en hane innan dess och jag känner att båda får mindre tid nu. Jag trodde att jag skulle hinna med båda… Men tyvärr känner jag att Lucia förtjänar något bättre! Hon är hur fin som helst och passar bra till kel eller Avel. Lucia är vit med viltfärgade öron. Hon har språng i benen och gillar och hoppa!! Jag har funderat på att hoppa med henne men det har inte blivit av. Pris & saker som följer med: Lucia får med sig sin mat skål, vatten skål och lite små leksaker. Hon har inte genbank. Lucia finns att hämta i södra Skåne. (Pma för mer info) Jag säljer min pärla för 250kr Jag hoppas att hon får ett nytt hem då hon behöver komma till sina nya ägare så snabbt som möjligt. Lilla hanen Dumle som inte är kastrerad stressar henne en aning. Hör av er vid intresse! Med vänlig hälsning, Hanna

Mvh Hanna.

Heå
2

Sötisen

Mvh Hanna.

Heå
3

Mys kaninen!!

Mvh Hanna.

Heå
0

Pris kan diskuteras (:

Mvh Hanna.

Cotast
2

Skulle inte du ta kull på hennes nyss?🤔

Hahahahahahahahahaha- FUCK YOU 

Moppie
0

Är det bara jag eller är det här 2 helt olika kaniner?

http://guldbackenskaniner.weebly.com/varingra-kaniner.html

Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden  och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3

Heå
0

Uppfödningen är nedlagd. Jag vill inte ha kommentarer från er som inte vill köpa henne. Enbart från er som är intresserade :)

Mvh Hanna.

Cotast
5

#6 Tänkte nästan att det inte skulle hålla i sig mer än ett halvår.

Hur många kullar han "uppfödningen" få, en? Eller inga alls?

Heå
2

#7 tror ni att man fortsätter med uppfödningen när man får så mycket skit. Jag vill att någon LÅSER TRÅDEN då jag inte vill sälja min sötnos till någon här inne

Mvh Hanna.

Cotast
0

#8 Får ta massa skit?

Nu hänger jag inte med🤔

Heå
2

#9 när jag berättade om uppfödningen sa alla att jag och min kompis var oansvariga och okunniga. Dessutom var det inte bara en person som sa det, utan flera. Kan folk sluta göra MIN TRÅD TILL OT? Tack.

Mvh Hanna.

Moppie
0

#8 Hoppas du inte känner dig påhoppad av vad jag sa, Jag menade inget illa så du vet det 🤐

Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden  och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3

Heå
5

#11 moget av dig att säga förlåt. :) det känns bara så ledsamt när folk hoppar på en när man ska sälja en kanin. Alltså ta det via pm. Lucia är kvar :)

Mvh Hanna.

[Kaningalen1234]
6

Så fort man har skydd av sin dator kan man skriva mer ån vad man kan säga i verkligheten.

Moppie
0

#12 🙂

Heå
0

Ingen som är intresserad av Lucia?

Mvh Hanna.

RebeccaG
3

Vad väger hon?

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Zabbio
1

*lägger en tass*

Finns det bild på henne från andra sidan? (höger blir det väl, om hon visar vänster i de nuvarande bilderna?)

Hon ser fin ut.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Heå
0

Hon väger ungefär mellan 2-2,5 kg. Sist jag vägde vägde hon 2,4kg :)

Mvh Hanna.

RebeccaG
1

#18 då e hon för liten, tyvärr :/

| Youtube

Heå
1

#19 för liten för vadå? Detta var länge sen jag vägde henne. Putt, behöver få sålt henne :)

Mvh Hanna.

RebeccaG
1

#20 Slaktavel. Behöver helst ligga över 3 kg.

| Youtube

Evelina!
1

#21 Håller du på med det? Det visste jag inte :) Sorry TS, för kapning av din tråd lite grann.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

RebeccaG
2

#22 bor på en gård där vi har kor och grisar för köttproduktion. Mamma är lite nyfiken på det här med kaninkött så letar lämpliga djur :) Tänkte först gottlandskaniner då dem växer bra på bara hö, men får nog bli stora silver/stor chinchilla istället :P

| Youtube

Evelina!
0

#23 Åh jag förstår! Lycka till!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Heå
3

Hon är inte till salu för slakt Avel RebeccaG

Mvh Hanna.

RebeccaG
3

#25 Det står det inte i TS. Du har en kanin vars ras är vanligt inom köttproduktion. Vill du inte det så får du vara mer specifik från början ;)

| Youtube

Heå
0

"Putt"

Mvh Hanna.

RebeccaG
3

Man puttar inte samma dag som det skrivits i tråden

| Youtube

Heå
1

Förlåt då.

Mvh Hanna.

[Kaningalen1234]
5

Nu räcker det. Sluta hacka och låt henne sälja hennes kanin.

Heå
0

#30 tack!

Mvh Hanna.

[Guldvingens]
8

#25 varför är slaktavel så hemskt? Lucia hade ju inte blivit slaktad, utan hennes avkommor. Medans Lucia fått ett bra liv, med utevistelse, bra foder - kort sagt, ett BRA kaninliv.

Nu gick jag lite OT men som sagt, ja, jag undrar var det moraliskt hemska var i att sälja en kanin till ett bra liv? Där hon kommer få gå som avelshona…

Zabbio
3

Nu är inte jag TS, och jag har ju själv produktion så  jag är inte mot slakt heller.

Men om TS har en tråd där hen  vill sälja sin kanin, och hen väljer att inte sälja till slakt, så är det ju hens beslut.

Det känns bara som att det börjar bli en diskussion i stil med vegetarian/vegan kommentarerna förr, när beslutet om vad man vill eller inte vill sälja sin kanin till ifrågasätts i trådar där det inte egentligen är relevant att ifrågasätta.

Ge diskussionen en egen tråd istället och låt TS (och eventuella andra trådar där folk inte vill slakta) vara ifred.

Jag förstår att det inte var ett påhopp #32, och du har ju fått många ''bra inlägg'', men det känns som att det är lite mycket ifrågasättande av TS val i denna tråden redan.

Min personliga åsikt, helt o-efterfrågad och utan nån större vikt.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Heå
1

#33 tack! #32 stämmer bra det. Men jag anser att det är jag som säljare som väljer om jag vill ha henne till slaktavel.

Mvh Hanna.

Cilia.Teddytöserna
2

#34 när kaninen är såld så bestämmer inte du vad ägaren gör med henne så du kan inte försäkra dig om att hon aldrig kommer användas i slaktavel.

Regnbåge Bloggen Regnbåge

MVH Cecilia & KaninernaBlomma

[Guldvingens]
5

#33 Självklart ifrågasätter jag inte TS beslut i att inte vilja sälja sin hona till Avel, frågade bara vad som var så fel med det :) Eftersom hon i sin trådstart skrivit att hon ville sälja kaninen till just Avel. Då hade ju kaninen fått det syfte hon önskade.

Men ja, nu vill TS inte sälja till den typen av Avel, och det är hennes beslut. 

Med detta lämnar jag tråden. :)

Heå
0

Lås tråden Tack

Mvh Hanna.