Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 2161 ggr
knittn
0

[S] Renrasig Dvärgvädurs Hane

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Nu har jag kommit fram till att jag inte kan behålla min mysiga vapendragare längre, och det med stor sorg.

Dom har nyligen renoverat min lgh, och den ytan han var van vid (innekanin) finns inte längre. Vill att han ska kunna vara ute och skutta omkring som innan. Så finner ingen annan utväg än att låta någon annan ta över honom, då hans nya utrymme blir alldeles för litet.

Han är 2 1/2 år gammal, och hur tam och go som helst. Renrasig med stamtavla, dock aldrig ställt ut honom. Rumsren, händer någon olycka nångång, men det är sällan! Kelig och nyfiken på allt.

I köpet ingår hans 120x60 bur, 1 1/2 bal med spån, lite hö, klosax, matskål/vattenflaska, stamtavla och hans Oxbow pellets (som han gärna fortsätter äta).

Knut, som han är döpt han till, säljs för en symbolisk summa på 300 kr då hemmet är det allra viktigaste! Vill att han ska komma till någon med erfarenhet, och som kan ge han rejält med inomhus vistelse och ompyssling. 

Tror jag fått med det mesta nu, bara fråga om ni undrar över något.

Skickar med en bild på honom.

MVH Christian

knittn
0

Knut finns i Göteborg, Björkekärr!

knittn
0

"Putt"

knittn
0

Inget intresse?

knittn
0

Upp, upp!

SmillaM
1

Bor för långt bort, skulle gärna vilja köpa honom om min mamma tillåter. ;) lycka till

Aktiv på kanin.ifokus.se

knittn
0

=)

knittn
0

Putt!

MonaLia
1

Vilken fin kille, och den bilden längst ner var ju hur söt som helst haha!

Hoppas han hittar ett fint hem, hade själv velat ta om hand om honom men kan tyvärr inte!

knittn
0

Som att släppa ifrån sig sin bror! =(

Men han trivs inte här, med det lilla utrymme han har. Men någon som är villig att ge honom det liv han förtjänar borde ju nappa tillslut! =)

MonaLia
0

Ja man får vänta på den rätte!(:

knittn
0

ÖPP!!!

LisaKanin
0

Gnager han på möbler eller tapeter? Går han på låda eller använder hela buren som toa, typ? Gillar han att gosa i knät? Fler bilder?

knittn
0

Hej Lisa.

Har knappt haft några möbler där han vistats, spärrade av vardagsrum/sovrum eftersom han gnagde på sladdar. Köksstolarna har han dock gnagt lite på. Han använder en 3:e del av buren som toalett (under höhäcken) så det underlättar en hel del när man ska göra rent. Han älskar att bli klappad och kliad, så länge man gör det så sitter han oftast kvar, och han pussas gärna tillbaka också. =)

En mindre rolig grej han börjat med är att han gärna vill para sig med en, det lugnar sig dock när man umgåtts en liten stund. Läste om att en kastrering brukar lösa det, om man tycker det är jätte jobbigt.

knittn
0

Mer Bilder.

knittn
0

=)

LisaKanin
0

Han verkar jättemysig men gnagandet gör nog att jag tyvärr måste avstå. Vi hade en hane som var helt lös i lägenheten utom avspärrningar för sladdar och jag tänkte om det gick att ha honom så, men det är möbler precis överallt även om det inte är några sladdar, så tyvärr… hoppas han får ett bra hem.

knittn
0

Upp!

knittn
0

Upp med Knut!