Hane med tomma kulor??
Okej det finns risk för att jag kommer att bli dumförklarad för det här, men jag måste fråga
Jag har en dvv från djuraffär, han är nu ca 1.5 år, och han är så vitt jag vet inte kastrerad.
jag har haft svårt att undersöka genitalier osv på honom för han är helt omöjlig att ha på rygg, det går knappt. men idag gjorde jag ett försök och jag lyckades hålla honom stilla länge nog för att kunna kolla lite nogrannare.
Det som är konstigt är som att det ser ut som hans bollar är… tomma? han har små hudpåsar på vardera sidan, men det verkar inte finnas något i dem. det är bara hud.
Han är ju vuxen så det är ju konstigt att hans kulor inte skulle ha trillat ner än. Kan det vara en missbildning? Eller är han trots allt kastrerad? (alltså att uppfödare gjort det innan leverans till djuraffär)
Jag vill ju bara att han ska må bra. det vore också bra att definitivt kunna veta hans kön och om det finns risk att han kan göra honor dräktiga, för jag har funderat på att skaffa en kompis till honom och vill inte åka på ungar….
Jag har tyvärr inte möjlighet att fota, jag kan ju som sagt knappt ens få en good look, har helt enkelt för få händer…
Kaniner kan dra in kulorna :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Nu har inte jag nån hel koll på kaniner men det kan ju vara så att kulorna åkte in i han när han låg på ryggen så du inte kände dom. testa igen när han sitter upp.
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Tryck fram könet istället, det är säkrare för könsbestämning tycker jag :) (honor har också flikar)
Men annars håller jag med övriga, de kan dra in kulorna så att det är tomt behöver inte betyda att han är kastrerad
jag har gjort som ni föreslagit och känt efter när han sitter upp, och inte heller då tycker jag att det går att känna någonting i påsarna.
att det är en hane tvivlar jag inte på, eftersom det är tydligt att han har påsar, men jag vill ju veta att han mår bra (finns ju cancerrisk om testiklarna inte trillar ner), och sen är det ju frågan om han är fertil eller inte också.

Näst gång du åker till veterinären får du väll be om en extrakoll
Bor han inne..? de blir ju ofta sladdriga/tunna i värme o tvärtom i kyla o vid upphetsning..
#6 ja han bor inne
gjorde så nu att jag passade på att känna efter när han satt och vilade (så att han inte skulle märka vad jag höll på med med en gång och dra in dem), och jag TROR att jag kände dem, men sen började han ju undra vad jag höll på med. ska känna efter igen nästa gång han vilar/sover.
Haha.. smygtafsning 👍
#8 haha ja typ! känns ju lite taskigt men vad ska man göra.
Min ena hane och min hane som dog i början av 2013 kunde dra in sina kulor om dem ville. Blev skum första gångerna jag såg det, men när jag hade brunst på tjejerna så låg kulorna nere som dem skulle!
Låter normalt. Haft olika hos mina hanar och de har varierat beroende på ålder m.m
Hmm hanar jag haft har varierat beroende på deras hormonnivå. Ibland fulla och ibland skrynkliga, påpekar dock att även om den är skrynklig så kan han få kaninungar med en hona
//Joanna
#12 men det går att kastrera även kaniner som drar in dem?
#13 Det borde gå eftersom att de oftast inte tar bort "pungen" utan främst testiklarna som finns i pungen. Alltså är "påsen" kvar utan testiklarna. Akkio har kvar sina "påsar/pung" men inte testiklarna
//Joanna
Kaninhanar kan ibland dra in kulorna, många kan göra det vid obehag m.m.
Hälsningar Amanda och kaninerna