Hamsterbur till kanin
Läste precis något av det värsta idag.. En Köp och sälj grupp på Facebook där en tjej letar kaninbur till sina två kaniner. En annan svarar att nej, någon kaninbur har hon inte, men en hamsterbur lär väl fungera? Ja! Svarar då bur letaren, det är lejonhuvade kaniner och de är ju små, så det funkar! Måttet på hamsterburen är 60x30cm! Kan inte kommentera inlägget, så va fan gör man?!
Prova skriv ett PM till personen? 🙂 Hänvisa även till JB's hemsida.
Vilken köp och säljgrupp var det?
Ja jag kan testa! "Köp, byt och sälj i Malå"
#2 Risken finns ju att PMet hamnar i övrigt-mappen och därför inte blir läst, så prova skriv till båda parter och kanske även till gruppens admin. Det är väl ungefär det som går att göra 🙂
Ja, jag får verkligen hoppas att någon svarar!
Såg precis annonsen och är väldigt förvånad över att ingen annan har lagt sig i, herregud, en (två?) kaniner i såna burar. Finner inga ord..
Mänskligheten alltså 🤔😢
Hmm du får skriva något likt "Ursäkta, vill gärna påpeka att våran djurskyddslag säger att en kanin måste minst ha 0,5kvm med den minsta sidan på 50 cm"
Alltså ett lagbrott ju
//Joanna
Såg en lejonhuvad kanin i Spanien via ett instagram konto som bodde i en hamsterbur. Varav jag skrev skämtsamt att i Sverige är det olagligt men då fick man sig inget svar ;) de skäms väl över att de utsätter sina djur för det når andra har det så mkt bättre… Skicka pm :) skriv gärna om hon svarar.
Usch, vilka människor det finns. Är hon seriös så blir jag riktigt ledsen, jag hade fasen större burar till mina hamstrar och en sån tänker människan sätta två kaniner i?! Charlie hoppade ner i mitt akvarium som är 70*45cm och det var precis så hon kunde ta ett litet skutt innan hon kom till andra sidan! Dom stackars kaninerna lär ju sitta på varandra om hon köper en sån bur!
Usch ja, hoppas att hon är oseriös eller något! Ja självklart skriver jag om hon svarar.
Usch! Jag menar tänk dig själv att bo i ett rum som är så litet i jämförelse med ens kroppsstorlek!? Man skulle ju få klaostrofobi.(Kan inte stava det)
Gud vad bra jag stavar…
i den buren skulle jag inte ens ha en hamster -.-
mvh, HamsterHamster
Hela mitt liv går ut på djurskydd.