(S) Asa-kullen (Idun + Raion)
Tre dagar efter min kanin Troja blev tjuvparad, lyckades Raion smita in till Idun. Det resulterade i en kull på fem sötnosar.
Kulltema: Asanamn
Födelsedatum: 7 oktober
Leveransklar: 2 december (8 veckor)
Pris: 250:-
Ras: Lejonhuvad 75% hermelin 25%
Fotograf: Ingela Stendahl
Finns i: Vallentuna (stockholm)
U: Idun
Uu: Ida
E: Raion
Ee: Okänd
Namn: Embla
Kallas: -
Kön: Hona
Status: Till Salu
Färg: Svart wienertecknad
Om: Embla är inte bara helt underbar, utan hon är också väldigt vacker. Hon är sprallig men väldigt kelig om hon själv känner för det. Dessutom en riktig utbrytarkung! Men hon hinner aldrig långt innan hon blir upptäckt …
Namn: Freja
Färg: Blå
Om: Freja var en av tre som fick flytta till fostermamma Troja. Hon var väldigt spinkig och fick stödmatas i några dagar innan hon fick lite hull. Därefter tog Troja hand om henne tillsammans med hennes kullsyskon. Hon är en jättetrevlig kanin som var först att lämna boet. Äventyrlig, men kramgo.
Namn: Hildur
Färg: Svart
Om: Hildur är en väldigt speciell kanin. På ett possitivt sätt. Hon har alltid tid att kramas, även om man plockar upp henne mitt under ett äventyr. Hon kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta då jag fick stödmata henne i ca 1 vecka innan Troja gav henne tillräckligt med mat.
Namn: Sigyn
Färg: Blå
Status: Tingad av Ingela
Om: Det här är nog den tröttaste kanin jag någonsin träffat. Hon är väldigt mysig och somnar så fort man klappar på henne. Men då hon sovit ett tag, då blir det fart på henne! Hon förvandlas till en sprallig filur med eld under tassarna. Hon diar hos mamma, busar med brorsan…. Allt! Hon är den största i kullen och har därför fått stanna hos Idun hela sitt liv. Hon och Oden bor i hop och mår jättebra tillsammans.
Namn: Sigrid
Färg: Zobel Japan
Om: När hon var liten, fick hon inte tillräckligt med mat från Idun, därför fick jag och min mamma ta honom under våra vingar, och stödmata honom i några dagar. Hon och syster Sigyn fick stanna hos Idun, medan resten av kullsyskonen hamnade hos fostermamma Troja som födde en kull tre dagar tidigare. Han fick mycket hull och nu är hon en glad och sprallig dam som älskar kramar. Perfekt till kel.
Hildur är tingad!
Vilka är kvar:)?
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
Freja var ju bara för himla söt:))
Åååh jag är så sugen men Stockholm är en bit ifrån där jag bor :/
MVH Fanny - sajtvärd på www.neurologiskasjukdomar.ifokus.se
#8 Embla, Freja, Sigrid (funderar dock på att behålla henne) :)
#9 Visst är hon!
#10 Vart bor du? Kanske går att fixa transport? :)
Sigrid är så söt! Blir så sugen…
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
#12 Hon är inte bara söt, hon är sjukt trevlig också ……:)
#13 nu blev jag ännu mer sugen på en liten kanin;)
#14 samma härB)
Jag bor i Växjö… Det är en väldans bit är jag rädd, så det kanske blir svårt. :/ tusan med för Freja är precis vad jag söker! En blå liten dutta som kan hålla min lilla sällskap :(
#16 skit också! och du känner ingen som ska till stockholm i december ? x)
Embla, Freja, och Sigrid är kvar!
Gud va synd att jag bor så långt bort! Föll så för Freja!
#19 Vart bor du då? Kanske går att fixa transport?
#20 i västra Götaland (Trollhättan ) cirka 7 mil från Göteborg. :)
#21 okej, har tyvärr inte vägarna förbi, men du kanske känner någon som ska till stockholm inom den närmsta tiden? :)
Ne tyvärr inte nu den närmsta tiden har släkt och vänner i Sthlm men ska inte dit på ett bra tag :/
#23 Okej :/ Synd!
Embla är så sööötttttt! och ett VÄLDIGT VÄLDIGT fint namn måste jag säga XD väldigt vackert XDD (jag heter embla XD)
#25 har aldrig stött på någon som heter Embla! Coooooolt ;) Och jag måtse säga att du har ett väldigt vackert namn :)
Ingen! Vi har nästan aldrig någon som åker dit. Har lust att bara sätta mig i bilen och hämta henne! :(
Jag har ganska många intressen på Freja!
Embla, Hildur (och Freja) finns kvar!
Maila / Pm:a för fler bilder! Tagna idag :)
Blev alla sötnosar sålda?
#33 Nej det är en hane kvar.
Vad är det för en hane? För alla verkade ju vara honor väl? :)
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
En av dem såg jag fel på och det visade sig vara en hane :) Det är hildur som tydligen var en hilding :)
Åh jag förstår, så vidunderligt söta är de!
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
#37 de är helt bedårande!