Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 554 ggr
Cilia.Teddytöserna
0

hur ska jag göra?

För ett tag sedan jag blev jag kontaktad och fick frågan om jag kunde ta emot en kanin på omplacering, jag svarade ja då jag hade platsen och tiden för att rehabilitera den på rätt sätt. Problemet är att jag vill ha henne inne för att kunna vänja henne vid människor och det blir mycket mer hantering om hon är inne. Då ska jag komma till problemet, jag har redan en kanin inne och jag får bara ha 1 inne då det luktar så om den jag redan har inne ( tonårs hane, städar varje dag så det gör ingen skillnad) . Det är allt för kallt för att ta ut han nu då det ska börja snöa igen på tisdag. Jag vill då både ha tips? på vad jag kan göra för att hanen ska lukta mindre och hur jag ska göra med honan, hon har bott i ett garage så hon kan bo både inne och ute dock som jag skrev känns det bättre att ha henne inne? Kommer det lukta mer om honom om där är en hona i närheten?

Hur ska jag göra? 😓

Regnbåge Bloggen Regnbåge

MVH Cecilia & KaninernaBlomma

Twix*
0

jag gissar att hanen kommer skvätta/doftmarkera mycket mer om honan är där ja men att kastrera hanen kan ju vara ett altenativ?

Cilia.Teddytöserna
0

#1 hanen används i Avel så det är tyvärr inte ett alternativ.

Evelina!
0

Min hane bor i ett rum med fyra honor (inomhus, i lägenhet) och luktar gör det inte mer av hanen än någon annan kanin. Så de behöver inte lukta mer trots att de är fertila och bor bland honor.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

notthejello
0

Kan inte komma på någon bra lösning tyvärr. Varför ta emot en kanin du inte har plats för?

Oh no, not the Jello!

Cilia.Teddytöserna
0

#4 läs texten igen, jag har plats för henne. Hon är redan hemma och allt är bra.

Tråden kan låsas.