Kanin iFokus

Kanin

Etikett: färger-teckningar-och-raser
Läst 2387 ggr
aligus
0

Hjälp med färger!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon som vet vilka färger de här sötnosarna är?

Peak303
0

Gul/svart japan brokad eller mantlad, ev. någon viltgul brokad eller mantlad. Är vad jag kunde se iaf. :) Svårt att avgöra då bilden inte har fokus på ungarna! :)

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

aligus
0

#1 Tack! Kan lägga ut fler bilder.

aligus
0

Här är en till bild :)

aligus
0

;)

farvendal
1

Ser ganska viltgult ut och viltgult mantlat/brokat

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

aligus
0

#5 Okej tack! :)

Peak303
0

Ser minst 2 japaner där, resten skulle jag tro är viltgula. Men återstår att se. Ser du fläckar på dem så är det japaner. :)

-'  Malin Hultman

farvendal
0

#6 Kan vara gul/svart japan också där nånstans ^^

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

aligus
0

#7 #8 Tack så mycket!

Kan det alltså bli japaner även fast föräldrarna inte är det?

Fridaaaa
0

#9 Beror på vad föräldrarna bär på 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

aligus
0

#10 Okej ;)

zezagena
0

kan vara bourgogne brokad/mantel wienteckn ev förutom g/s japan,  bra veta föräldrars färg 😉förälder kan ha dold japanteckn

pernillaoscarsson
0

Vad är det för raser? Några tingade?

aligus
0

#12 Okej tack! #13 Nej, ingen är tingad än. Mamma är lejonhuvad dvärgvädur och pappa är dvärgvädur :)

pernillaoscarsson
0

Åh, var finns de? Letar lite smått efter en brokad japan så finns de i närheten kanske jag är intresserad.

Fridaaaa
0

Undrar med vart de finns 😃

aligus
0

#15 #16 De finns i Södermanland! :)

[Alexandralanstrom]
0

vart ligger södermanland? :D

farvendal
0

#18 under stockholm typ

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

jossan84
0

Vilka färger har föräldrarna?

Moppie
0

Tror lite på Viltgul Wienertecknat / Viltgul Mantel / Viltgul brokad

Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden  och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3

aligus
0

#20 Pappan är madagaskar manteltecknad och mamman är vi inte 100% säker på, men typ zobel viltsiames #21 Okej tack!

Moppie
0

Kan vara intresserad av den som ligger i mitten på första bilden :D

Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden  och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3

Fridaaaa
0

#23 Finns ju många olika bilder 🙂

Moppie
0

#24 Skrev på första bilden 🙂

Fridaaaa
1

#25 Ok för stod inte vilken bild så 😛

Blir spännande att se hur dessa utvecklas 🙂

Moppie
0

#26 Förstår det, Inte lätt att se 🙂

aligus
0

#23 Vad kul! Den som ligger överst eller? :)

Moppie
0

#28 Aa, Precis

aligus
0

#29 Okej :)

jossan84
0

#22 Ok, då kan inte japananlaget ligga dolt hos föräldrarna. Eftersom båda har gula färger. Någon av dem är egentligen japantecknad. Men det kan vara svårt att se :)

aligus
0

#31 Menar du att någon av föräldrar är japantecknade? För mamman kan nog kanske vara det ;)

jossan84
0

#32 Ja eftersom du har fått japantecknade ungar i kullen och båda föräldrarna är i gula färger (dubbla gulanlag) så måste någon av dem egentligen vara japantecknad :)

aligus
0

#33 Pappan vet jag att han inte är japantecknad, och inte har det i släkten eller något. Han har jag stamtavla på. Alltså då måste mamman vara japantecknad. Jag har försökt listat ut ganska länge på Vilken färg? hon är. Är du bra på färger, eller kan i alla fall se om hon är japantecknad?

Moppie
0

#34 Lägg ut en bild på mamman så kan vi se det

aligus
0

Här är mamman

jossan84
0

Långhåriga kaniner är extra svårt att se på eftersom färgerna flyter ut lite. På bilden skulle man ev. kunna ana mörka fläckar på öronen? Eller om det bara är skuggor. Men det skulle kunna vara väldigt lite teckning nånstans som man inte ser. Om du vet att pappan inte är japan så är det säkert mamman som är det :)

aligus
0

#37 Okej tack så mycket :)

aligus
0

Någon som kan säga exakt Vilken färg? de är? Och alltså vem som är det :) Tack i så fall!

Unge 1

aligus
0

Unge 2

aligus
0

Unge 3

aligus
0

Unge 4 ( kanske lite dålig bild dock, men hen ser typ ut som unge nr 3

aligus
0

Unge 5

aligus
0

Unge 6

zezagena
0

tror ungarna 1, 2 (örat svart/ blått)?, 3, 4  är japanteckn övermantlade gul/svart ev gul/blå unge 5 ser mantelteckn viltgul/bourgogne ut (om inget synligt svart) unge 6  o unge 1 som undertecknad/brokig japaner

Kanske mamman är siamesjapan blå..?

Peak303
0

Skulle du kunna ta bilder på hela ungarna och typ över ryggen. Jag tycker de flesta ser ut att vara gul/svart japanen (över)mantlade/brokade. :)

-'  Malin Hultman

aligus
0

#45 #46 Tack så mycket för hjälpen! Jag tog precis bilder på några av ungarna, hann inte på alla eftersom min kamera hann dö. Men när den har laddat klart så ska jag gå upp och ta kort på alla ungarna :)

Moppie
0

Kommer unge 1 vara till salu tror du? 🙂

aligus
1

#48 Ja, men hen är tingad 😉

pernillaoscarsson
0

Men åååååh! Smäller ju av här nu, det är där  är min drömkull :):) Skulle helst vilja ha allihopa, synd du finns så långt bort och att jag redan har för många kaniner :(

aligus
0

#50 Ja, de är hur söta som helst!

#46 Hann bara ta kort på en unge, men vad är hen för färg? :) Nu ser man hens rygg bättre.

aligus
0

Åh jag behöver verkligen hjälp med färgerna nu. Några mer som kan säga vad ni tror de är? Och igår såg jag att unge nr 4 hade en liten mörk fläck vid pannan..

Rätt gamla bilder här över, men de ser väl nästan likadana ut, bara större, sötare, neråt öron och man ;)

Peak303
0

Har du någon bild på hela ungarna? Har de svarta prickar i det gula? :)

Om de har svarta prickar så är den gul/svarta japan (övermantlad), mantlad eller brokad. :)

-'  Malin Hultman

aligus
0

#1 Har inga bilder just nu, men jag ska ta kort på de i morgon. Än så länge så har jag bara sett svarta fläckar på ungarna 1 och 4, har för mig att jag sett på unge 6 också. 

Okej tack! Har nån någon aning om vad ungarna 2 och 5 är för något, har inte sett svarta fläckar på de.