Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 5317 ggr
MariinaS
0

är aloe vera farligt?

Kaninisen har smakat två-tre tuggor på min äkta aloe vera planta och undrar om det är farligt? Det jag är mest orolig för är att det kan ha en laxerande effekt samt skalet/gulaktiga sekretet och inte så mycket för gelen..

Han smakade lite på den igår också men då var det knappt en tugga typ och inget hände men nu var det lite mer.. (har nu knutigt ihop den så att han förhoppningsvis inte når den igen (får hålla utkik och ev flytta den helt såfall) 

Sen undrar jag hur farligt det är med fredslilja och palmer också?

Victorica
0

Min katt började äta upp min aloe-planta, och hon åt väl ungefär hälften innan jag ryckte bort henne och var rätt så irriterad. Blev inga problem med henne, så jag tror inte aloe är farligt på något annat sätt än om kaninens mage reagerar för att den inte är van.

Så tror inte att det är några problem, men håll koll så att ninen äter och dricker som vanligt :)

Veronica

*~HamsterHamster~*
0

Aloe vera är inte alls farligt. det är till och med nyttigt. Och som Victoria redan sa kommer den nog inte vara farlig på något annat sätt än om kaninens mage reagerar för att den inte är van. Fast några tuggor gör absolut inget.

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.