Kissar den i sängen?
Jag undrar om ni som har kaniner som har tillgång till era sängar kissar i dom? VÄLDIGT tacksam för svar!!
Mvh Filippa, Roxy, Bonnie, Sally och Pelle!
De skulle nog inte få fortsätta ha tillgång till sängarna om de kissade i dem… 🤔
Så nej troligtvis inte…
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Hade min ena hane inne när han kom. Absolut ingenting kom utanför buren, men när han gick in i tonåren började han skvätta överallt, samt kisas i sängen. Han åkte ut. ;)
Min hona började kissa i sängen när hon blev könsmogen. Mina kaniner får inte vara i sängen, men ibland smiter hon upp. Efter hon fått sin kull som nu är två månader har hon varit uppe ett par gånger, men faktiskt inte lämnat någon pöl. Hon ska kastreras och jag håller tummarna att kastreringen kommer få bort ovanan helt.
Jag tror inte min hane har skvätt någonting, men det är ju möjligt att honan någon gång fått skulden för något han gjort bara för att det brukar vara hon. :)
Nej, endast en av dem har kissat i sängen en gång och det var när hon var liten och nyss flyttat hem till mig. Soffan har klarat sig också.
Marsvinen är det en annan femma med!
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Loke var lös i mitt sovrum en gång, några timmar senare när jag skulle lägga mig så la jag mig i någonting blött. Så i sängen får inga djur vara, inte heller i soffan ifall de inte ligger och kelar hos mig.
//Pernilla
Http://pernillaoscarsson.weebly.com
Instagram: pernillaoscarsson
Jag har ingen kanin själv, men när jag satt med min kompis kanin (hane) i sängen så kissade han. Mest på mina byxor dock. 😂
mina kaniner kissar aldrig i min säng nå mer men visst har de hänt när dem var mindre:)
Min kanin har kissat i vår säng, men det har bara hänt två gånger på ett halvår ungefär, trots att hon är uppe o den dagligen. Vi vill inte gärna behöva tvätta alltihopa igen, samtidigt som vi vill fortsätta ha henne i sängen, eftersom det är så mysigt när hon kommer och väcker oss på morgnarna o kelar där. Så vi har löst det genom att köpa ett stort vattentätt lakan som vi har under våra egna lakan. Lite lakan är ju enkelt att tvätta om hon kissar i sängen nu, men då behöver vi iaf inte oroa oss för madrasserna :)