Kanin iFokus

Kanin

Etikettutställning
Läst 1995 ggr
goldcool
0

Jordbruksverkets kurs? / LU

Hej!

Vet ni vart någonstans och när nästa "Jordbruksverkets kurs" i villkor för hållande… kommer att arrangeras? Jag skulle jättegärna vilja ha kontakt-info m.m.

Det blir inte i samband med LU direkt va?

Jag har inte tillgång till tidningen Kaninuppfödaren där det väl kanske brukar stå, eller hittar inte heller info på skaf:s hemsida. Men det kanske är någon av länsföreningarna, någon lokalförening som har bättre koll? Eller du? =)

Go´fortsättning!

Liljedals kaniner - kaninverkstad / tillverkning

Moppie
0

Tassar då jag undrar samma ;)

Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden  och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3

Fridaaaa
3

#1 Man kan bokmärka ett inlägg, och när det skrivs nästa gång så kommer den i"uppdaterade inlägg" 🙂

TS: Står inget på jbv sida heller eller om du googlar?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mickis1994
1

Jag har försökt att kolla upp detta lite då och då. Men som jag förstår de så är det ingen kaninkurs ute just nu. Men jag kan ha fel.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

goldcool
0

Jordbruksverket har inte bästa hemsidan.  ;)  Där hittar man inte info´n då den inte finns där även om man letar som en besatt.

#3 Men har man tur så =) är där någon lokalförening, eller länsförening som vet mera eller börjat planera för sitt kalendarium 2014, för brukar det inte i alla fall typ hållas 2-3 kurser om året i Sverige, eller så är det mer sällan vissa år?

Fridaaaa
0

#4 Går ju att söka på sidan 🙂

goldcool
0

#5  Letade och sökte sammanlagt drygt 2 timmar igår =( på både Jordbruksverkets hemsida, och skaf, eller googlade olika länsföreningars sidor också, hittar bara gammal gammal info.  =(  

=) Tyvärr jordbruksverkets hemsida visar bara och har uppdaterat info om olika växtförädlings-metoder eller annat rörande jordbruk. Antingen kommer det upp senare om det blir något, eller så är det inte så "högprioriterat" IF YOU KNOW WHAT I MEAN  ;)

Fridaaaa
0

#6 Aha okej 😕 Tråkigt.

MarHai
4

Det är inte jordbruksverket som anordnar kursen, det är SKAF. Den är bara godkänd av jordbruksverket.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

goldcool
0

#8  Tack. Jag vet d. ;) Därav TS frågeställning se inlägg 1. Men det dyker kanske upp nån som hört talas om nåt sen.

Dock brukar antagligen oftast representant från jordbruksverket finnas med vid typ varje kurs? Och vet de om från jordbruksverkets sida att det ska hållas seminarie / kurs kan man tycka =) den borde skrivas ut på deras hemsida. Men klart även de har mycket att göra som alla andra.

goldcool
0

Senaste kursen tror jag var Enköping. i november. Nån som var där?

hobbymupp
0

Jag tror inte det blir någon ny kurs förrän förändringarna i burmått osv är klubbade. Har för mig det har sagts. 

Jag var där 2012, och då var det i Falköping. Trevlig kurs :)

tlover
0

vet ni om man måste vara medlem i skaf för att kunna gå kursen?

jag har nämligen inget intresse av det, föreningen gotlandskaninen räcker för mig.

l'm back

NinaS
0

#12 Ja, det tror jag. Har dock hört att föreningen gotlandskaninen kommer ha en liknade kurs.

tlover
0

#13 dom har haft en testkurs i sommras men jag vet inte om den är "godkänd" från jordbruksverket

l'm back

hobbymupp
0

#12, #14 Jag tror du måste vara medlem i skaf. Det brukar stå om kursen är godkänd av jordbruksverket