KÖPES: Fransk vädurs unge
Hej,
Hade en dvärgvädur i 8 år innan vi fick lov att låta henne somna in för gott för ett par år sedan. Har saknat det sen dess och nu tittat på Fransk Vädur och förälskat mig fullständigt.
Jag är bosatt i Bromma, Stockholm, tillsammans med min sambo.
Vi har massvis med kärlek att ge och längtar så efter en frasse.
Verkar vara svårt att hitta uppfödare som har kull just nu men ni får gärna tipsa! Vi kan tänka oss att åka en bit för att hämta den, men helst inom 2h gränsen ut från stockholm.
Kön spelar ingen roll, har hört att Frasse killar ska lugnare temperament, så om detta stämmer är väl hane att önska, men inte nödvändigt. Stamtavla ej nödvändigt och färg inte det viktigaste heller.
Tycker kaniner i färgerna; blå, madagaskar, viltbrun, otter isabella, otter beige, otter svart är vackra, eller med mantel teckning. Men som sagt, inte det viktigaste!
Maila mig gärna på: jempas@live.se
Vänliga hälsningar
Jennifer
Ett tips? är att besöka LU i Kista under Februari-Mars. Landets främsta utställare kommer dit & transport kan säkert ordnas dit om ni hittar något som verkar passa men som finns en bit bort i landet. Just frassar är inte mitt område, men det kommer säkerligen att finnas djur till salu på plats. Det kanske vore något? Samt att ni får spana in andra raser :)
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
#1 LU är inte i Kista, utan i Södertälje! Rätt stor skillnad.
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
Jag ska ha ungar fast då är det hälften fransk vädur och hälften "bondkanin" (är brun och har öron upp). Båda kaninerna VÄLDIGT snälla och mysiga och kommer alltid fram till "burdörren" när jag kommer. Så ungarna kommer ha bra temperament i blodet :-P . Kommer också bli bra omhändertagna så de kan bli riktigt fina vänner för livet. Jag finns i Stockholm så om det låter intressant kan jag maila din bilder på mamman och pappan
#2 Så stor skillnad är de inte. Men spela roll, googla på LU så kommer de ändå upp.^^ #1 Vet att det är i Södertälje, ske väll antagligen bara lite fel, mycket i Stockholm på en gång.
#4 På helt andra sidan stan, men visst, det är en detalj i sammanhanget.
#5 Tycker dock inte 45 minuter är så värst långt.
Men ska inte gå mer off topic. TS, LU är ett riktigt bra tillfälle att spana efter kanin.
#2 Haha, trött i huvudet kallas jag kl 4 på morgonen :P
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
#7 Misstänkte nästan det ;)
Hej,
Södertälje ligger drygt 5 mil bort så det är ingen fara.
Bor å andra sidan närmare Kista, om det är någon som vet ifall Frassar säljs på Husdjursmässan i helgen.
#3 NinoMolly får jätte gärna skicka bild, vill gärna ha en kanin med "nedåt" öron och som är stor. Vet inte riktigt hur era små raringar kommer se ut när de ser dagens ljus men om du tror/vet att det stämmer in på dem två punkterna så är jag absolut intresserad.
Kram
#9 Inga djur till salu på Husdjursmässan i Kista.
Jag väntar frassebebisar vilken dag som helst. Honan är viltgrå/vit, pappan viltgul. Då mamman saknar stamtavla säljs ungarna utan stamtavla. Finns i v götaland, Vargön. Transport brukar fixa sig.
www.trollvinge.webnode.se
#11 Trollevi, Tack för ditt meddelande.
Det är drygt 408 km den kortaste vägen till Vargön från oss.
Ca 9 h körväg t/r för att hämta i så fall.
Varken jag eller min sambo har någon släkt i närheten eller längs vägen så det är lite i längsta laget att köra bil. I såfall fall är flyg alternativet, om det finns möjlighet för att möta upp på flygplatsen i Trollhättan.
För oss vore det toppen om ni skulle åt stockholmshållet något kommande tiden?
Annars måste vi verkligen ta oss en funderare.
Kram
Jag har lyckats få transporthjälp ända till Sundsvall med hjälp av bekanta så de är inte omöjligt att jag kan hitta transport til er närhet om intresse finns. Jag har även bekanta som brukar åka runt i landet på kaninutställningar som jag fått hjälp av att både hämta o lämna kaniner o marsvin, mot en lite transportpeng. Jag har en hemsida där du kan se föräldrarna och där bilder på ungarna kommer finnas längre fram.
www.trollvinge.webnode.se