Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 3024 ggr
howllor
11

möbelbur

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej, tänkte jag skulle visa bilder på buren jag gjorde av en byrå i höstas till min frigående dvv

har tyvärr i princip inga bilder på själva processen, men jag rev ut två våningar av lådor, och slipade HELA möbeln eftersom den var helt svart innan (men dåligt målad, så det var ingen idé att bara måla vitt över det, det hade sett illa ut)

Har utgått ifrån Merlin, min kanins, preferenser i hela bygget. Han är väldigt förtjust i en metallhylla jag har i mitt kök och ville alltid ligga och sova på den, så jag såg till att hans sitthylla i buren också är i plåt och han ÄLSKAR den.

förr hatade han att behöva vara instängd i sin bur (vilket iofs är förståeligt om man är en frigående kanin), och blev alltid arg och ryckte i gallret. jag märker på honom att han är mycket lyckligare nu, mer harmonisk.

howllor
2

både gallret i dörrarna och hans höhäck är gjorde av gamla trådbackar.

bottnen i den byrålåda han har som golv täckte jag med en plastmatta, och alla kanter på träet har jag täckt med aluminiumlister så att han inte kan äta på buren :P

howllor
4

bottenlådan fungerar utmärkt för förvaring, något som var en av de grejerna jag tycker är mest frustrerande med standardinneburarna annars, att det blev så fult med förvaring i backar och så.

Cilia.Teddytöserna
0

Jätte fin bur! förstår att han tycker om den! :D

Regnbåge Bloggen Regnbåge

MVH Cecilia & KaninernaBlomma

Fridaaaa
0

Gud vad snyggt! 👍

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Hanna
0

👍

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Tjeja
0

Gosh så snyggt och bra gjort! Vilken kalasbur! 👍

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

howllor
0

#3 tack!

glömde säga också, dörrarna på båda sidorna går att öppna, och lådan han bor i går att dra ut, precis som bottenlådan, vilket gör att det är väldigt lätt att komma åt och städa.

Ninwe
0

Hur stor är buren invändigt? Väldigt snygg och praktisk! :-)

Hälsningar,
Ninni :-)

howllor
0

tack ska ni ha allihopa! jag trodde att bygget skulle gå snabbt, men det tog evigheter, men är man perfektionist så är man…

kommer hela tiden på saker jag glömde säga i mitt inlägg med :P ni kanske ser att jag satt fast hjul på den med. gjorde det för att ha en chans att kunna flytta på buren, den är SJUKT tung.

det som var svårast var nog att få fast mittenpinnen mellan dörrarna. jag ville inte att dörrarna skulle öppnas på konventionellt sätt, eftersom den öppna dörren då skulle vara ivägen (jag är väldigt trångbodd). nu som ni ser, när dörren öppnas så viks den bara över den på andra sida. båda dörrarna funkar på samma sätt. mittenpinnen är gjord av material jag fick över när jag rev ut de övre lådorna, och det var ett helvete med träplugg och lim innan jag fick den på plats. helt rak blev den inte, så jag var tvungen att slipa ner dörrarna så de fick plats i de skeva dörrhålen :P men det är inget jag tror man tänker på nu.

howllor
1

#8 laglig, givetvis :) kommer inte ihåg just nu exakta måtten, men jag vet att jag var noga med det när jag köpte den. vet inte hur många secondhandaffärer och loppisar jag sprang runt på med måttbandet i högsta hugg för att hitta den perfekta byrån :P tack :)

Mickis1994
0

Vad snyggt! 👍

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

ninen DH
0

Håller med! Jätte snygg!

Alvsas
0

Shit snygg! Om jag skulle ha innekaniner så skulle jag helt klart bygga en liknande bur😃

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.”

― Bilbo Baggins

[ingvarisbjorn]
0

Snygg! Kan tänka mig att kaninen trivs där. Har också byggt möbelbur och det är verkligen värt jobbet! :)

moomiis2
0

Gud vad fin och praktisk, förstår att han gillar den! :)

farvendal
0

Verkligen galet snygg och smidig!

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Loverabbits
0

Snygg!

Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com Hjärta

[soker]
0

Jette snygg! 😉

Zabbio
0

Väldigt snygg! :)

Hm.. jag hade nog gjort ett hål ner till den nedersta lådan och låtit den bli ett ''bo'' istället för förvaring :P Fast då kanske golvytan inte varit laglig längre, iofs.

Men himla tjusig bur, det måste medges! Ser praktisk ut också :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.