Han kissar på mig?
Min hane på 8 månader har kissat på mig två gånger. Jag fattar att det har någonting med att han ska markera nåt. Han är lite långsam i att utveckla sig för vi skulle kastrera honom för några veckor sen men han var inte färdigt utvecklad. Men vad är det han vill markera och varför gör han det bara på mig och inte på typ saker? Här är en gammal bild på honom.
MVH Celina
gjorde du något särskilt då det skedde? en av våra hanar pissar alltid på mig om jag enligt honom stjäl hans bajs (enligt mig städar jag) därför städar jag bara då han är i tex en transportbur som står så att han inte ser.
han pissar ju iåförsig på annat också.
Har du honkaniner förresten? luktar du honkanin kan det vara det.
l'm back
Ja det är nog det! Jag har en hona som jag brukar plocka med innan jag leker med honom. Men varför kissar han på mig för att jag luktar hona?
MVH Celina
För att han vill att du ska bli hans 😃
nä men okastrerade hanar kan kissa på honor som han vill vara med, dom kan också kissa lite varstans när man släpper ihop dom för PARNING tex
dom kan också markera genom att gnida hakan mot saker.
Vi kan tex inte sätta en hona i en bur mitt emot hanen för då blir hon nedskvättad.
hur mycket dom skvätter är individuellt också, det är bara en hane som är "värst" här men alla skvätter då man sätter ihop hane och hona.
edit: för övrigt skvätter Dick (han som skvätter mest) nästan aldrig på min man, han vet väl att jag är en hona också, han har jagat en katthona en gång också så han är inte så kräsen.
här är en bild på Dick aka skvättaren
l'm back