Kanin iFokus

Kanin

Etikett: kaninungar-och-avel
Läst 890 ggr
[NinoMolly]
0

Söker hona till avel...

Hej! Om någon ska resa bort eller något i vår/sommar och har en honkanin som skulle behöva passning finns jag. Jag har en frasse hane som är helt underbar och som jag skulle vilja ha ungar på. Honan ska helst vara frasse eller dvv. Jag kan betala lite för att få låna en hona men för mig är inte pengarna det viktiga. Eftersom jag vill ha ungarna hoss mig vill jag gärna låna honan från att dom paras tills att ungarna är levnadsklara. Tacksam om någon kunde svara som har en hona själv eller om man känner någon som har det.

Friggeshoppkaniner
3

Är det inte smartare att ta en hona på foder eller köpa en då? :)

tilde&twix
0

Man ska helst inte para en större hane med en mindre hona då hon kan ha svårt att föda ungarna p g a att dom är större än rasen egentligen "bör" vara : )

Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner

Mannez
0

Du bör se efter en hona som är jämnstor eller större än hanen :)

Hälsningar Amanda och kaninerna

hobbymupp
1

Ungarna anpassar sig i magen, men de växer för fort efter födseln så att honan kan bli väldigt utmattad. Försök para jämnstora kaniner, och ska nån vara liten så är det hanen.

tilde&twix
0

#4 Vad bra att du kunde rätta mig, hade i alla fall för mig att det var bäst om hanen var mindre : )

Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner

[NinoMolly]
0

Okej tack men finns det någon som vill låna ut en hona då jag vill spara en unge och bara kan ha två kaniner

[neptunens]
8

Har man inte plats för mer än två kaniner tycker jag inte att man ska ta en kull. Speciellt inte på en frasse som kan få rejält många ungar.

hobbymupp
0

#6, Håller med #7.

[NinoMolly]
2

Jag har en stor bur där du skulle kunna ha fem frassar. MEN jag vill bara ha två kaniner och vill ha en unge på min hane som är hur go som helst. Jag skulle ALDRIG göra något som inte är ok för djuret och har haft kaniner genom hela livet. Dessutom har jag vetrinärkontakter som jag skulle kunna rådfråga om jag var osäker på något så istället för att en massa människor som håller på och kommenterar vad de tycker är rätt och fel är det väll bättre att om någon har en frasse att låna ut att jag ger den personen min mail och då kan vi komma i kontakt och se vad vi tycker och om båda tycker att det är säkert kan man fortsätta därifrån. Om folk fortsätter att komma med kommentarer om att jag gör fel som vill ha ungar på min kanin kommer jag börja kontakta uppfödare istället och inte folk som har haft en kanin och därefter läst på Wikipedia om vad som de tror är bra för kaniner och inte.

Zakarias
5

#9 I inlägget #6 skrev du "kan bara ha två kaniner", det kan misstolkas som att du bara har plats för två kaniner 😉 Dem menade nog inget illa, alla här vill nog bara vad som är bäst för kaninen/kaninerna. Ta inte illa upp 🙂

[NinoMolly]
4

Ok jag är ledsen att det gick att misstolka. Men mitt förslag är då att dra ett sträck och hoppas på att vi inte misstolkar varandra igen.

[steffie00]
0

Vart finns du? :)

[NinoMolly]
0

Jag finns i Stockholm Nacka men reser runt i Sverige ganska mycket så är flexibel.