en till kanin, hur?
hejsan!
en tjej skrev till mig om jag kunde tänka mig att ta hand om hennes kaniner! sjukt söta!
men jag har redan två och mamma och pappa kommer inte låta mig ha 5 stycken.. ´
hur ska jag säga det på bästa sätt?
tacksam för snabba svar!
Sanningen helt enkelt :)
Hälsningar Amanda och kaninerna
#1 Jag tror att hon menar: "Hur ska jag säga till mina föräldrar att jag vill ta hand om fler kaniner?"
Jag skulle bara säga det till mina föräldrar och berätta att det är en tjej som har bett dig om hjälp med sina kaniner. När jag vill ha något brukar jag rabbla upp alla bra saker med att få det.
Hoppas du får ha kaninerna!
kaninloggen.bloggplatsen.se
#1 jag menade hur jag skulle få 3 kaniner TILL :)
men ja ;)
#2 men vet inte hur jag ska säga de till dom bara :/
#3 precis så menade jag ! :)
jaha okej tack för tipsen!!!! :)
Haha, jaha! Då förstår jag :) Men tycker att #3 gav bra tips
Hälsningar Amanda och kaninerna
Ska du bara ta hand om dom ett tag eller så?
Isåfall kan man bara säga att det bara är ett tag eller något ;)
#7 nej ända tills dom dör :)
Steg 1.
Ta reda på vad som gör att dina föräldrar inte vill ha fler kaniner. Sedan kommer du på lösningar till dom problemet.
Steg 2.
Lägg fram dina lösningar på ett bra sätt och tjata inte och framför allt börja inte bråka med dom. (;
Fungerar det inte eller vill de verkligen inte ha fler kanin får man faktiskt som barn/inneboende acceptera det.
#9 tack så jätte mycket ska ta reda på de ! :)
Försök komma på fördelarna och hur du ska hinna med och visa för dina föräldrar, Skriv upp på ett papper och ha lite bilder eller lägg fram en av dina kaniner framför dom och prata. Visa hur mycket du tycker om kaninerna och att du har tid för 3 kaniner till.
Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3
#11 tack för tipsen! ska försöka allt imorgon :) (Y)