En till ras i kaningården
Hej!
Nu är det så att jag funderat på att ha en ras vid sidan om lejonhuvad dvärgvädur här hemma i kaningården. Med utställning som syfte.
Raserna jag mest funderat på är hermelin, lejonhuvad kanin och tan (i tan svart).
Därför tänkte jag nu kolla läget om uppfödare som har dessa raser, jag ska nämligen till LU nästa år och tänkte att det kan vara ett utmärkt tillfälle att köpa in några avelsdjur i någon annan ras.
Tacksam för svar!
Hälsningar Amanda och kaninerna
Hej! kommer inte ha några till salu men kan verkligen rekomendera rasen Dvärgvädur, Så otroligt snälla och trevliga.
Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3
1# Har redan lejonhuvad dvärgvädur och känner att det räcker, finns dessutom tillräckligt med dvärgvädursuppfödare här på Gotland och jag känner mig inte direkt sugen på den rasen.
Tack ändå för förslaget.
#2 Okej, Lycka till med letandet och hoppas du hittar rätt ras 🙂
Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3
Lejonhuvad kanin är ju liksom lejonhuvad dvärgävdur svåra att få tag på då man vill köpa in djur som inte är släkt med ens egna. Tar ju liksom stopp ibland. Men o andra sidan beror de väll lite på hur man ser det. Nu vet jag inte något om tanleden, men hermelinuppfödare fnns det massvis av.
Vill du ha en ras du kan kämpa extra med eller en ras du snabbare kan utveckla? :)
4# I nuläget spelar ingen roll, vet bl.a att lejonhuvad kanin kräver mycket jobb för att utveckla rasen. Så det väger ju tyngre på en "enklare" ras, tex. hermelin, då den rasen jag har nu kräver mycket mer jobb för att utevckla, om du förstår vad jag menar. :P
#5 Japp det jag tänkte på. Det tar ju trots allt en hel del plats att avla på en sådan ras som lejonhuvad kanin och lejonhuvad dvärgvädur. Men hermeliner dom är fina dom med. :)