Kanin iFokus

Kanin

Etikett: färger-teckningar-och-raser
Läst 1717 ggr
Mickis1994
0

Finaste och fulaste färgen

Vad är eran favoritfärg och Vilken färg? tycker ni minst om?

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Evelina!
0

Jag är ju dödskär i blå mantlat/brokat, överlag all mantling/brokning. Sen är viltzobel fint med, men det är ju för att jag har en så jag är partisk, haha. Minst gillar jag viltblått och viltgrått.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Saprey
0

Jag älskar Zobelkaniner och brokade. Jag vill helst inte säga att någon färg är ful då det kanske kan såra någon som har den färgen på son kanin. Men jag gillar alla färger😊

Mannez
2

Alltså åh vad svårt, men vitrödögd är nog finast. Men "fulast" är nog viltröd (bara snyggt på belgisk hare enligt mig)

Hälsningar Amanda och kaninerna

[RC1393]
0

Snyggast är nog japantecknad gul/svart (svart/vit är även dösnygg!) och tysk schecktecknad svart i kombination med en tysk jättescheck😊

Färger har jag inget emot, gillar alla. Men oavsett färg så ogillar jag undermantlade (brokade) kaniner, övermantlade däremot är jättefina!

Evelina!
1

#2 Jag tror nog att du med gott samvete kan säga Vilken färg? du tycker är minst fin, jag menar, vi alla tycker ju olika och jag blir ju inte ledsen om någon säger att den ogillar brokat eller viltzobel liksom. :)

Mickis1994
1

Mina favoritfärger är chinchilla, sachsengold och viltgul. Har även fått upp ögonen för tan och blå chinchilla. 🙂

Jag gillar minst madagaskar, vit rödögd och isabella.

Mvh Michaela Glansk.

[olivesaregreat ]
0

Jag gillar kolvarna kaniner! :D Känner mig som värsta nybörjare bland er … ;)

[olivesaregreat ]
0

Kolsvarta

Mickis1994
1

#7 En svart kanin helt enkelt :)
Gå in på www.kaninfarg.se för att hitta alla kaninfärger ifall du är intresserad :)

Mvh Michaela Glansk.

[neptunens]
0

Vilken färg? jag tycker är finast blir väl ingen överraskning, Japantecknad svart/vit! De andra japanvarianterna & chinchilla är ok också!

Fulaste? tja, madagaskar, white svart, sallander och de med röda ögon är några som inte kommer in här.

Evelina!
0

#10 Åh så olika man kan vara, själv är jag jätteförtjust i white svart, liksom japantecknad s/v efter att ha sett bilder på dina fina!

[neptunens]
6

#11, Haha åh!🙂 White svart är egentligen inte så fult, men jag hade en hemsk kanin i den färgen när jag var liten som gick under namnet "mördar-Stina" Så så fort jag ser en white svart så ryser jag 😉

[olivesaregreat ]
0

Tack så mycket #9 Intressant!! :)

Evelina!
0

#12 Haha, jag dör av skratt! Mördar-Stina, ja då fattar jag att du inte gillar white svart!

Moalinn
0

Nu är jag helt värdelös på färger, så rätta mig gärna om jag säger fel.

Jag är väldigt svag för madagaskar. Även svart otter, white svart och min absoluta favorit - vit blåögd!
Zobelkaniner är inte så dumt det heller. Och Sachsengold kaniner är väldigt vackra, underbar färg!
Det kanske var meningen att man skulle välja en? 😃

Minst skulle jag nog säga dalmatin, ryssar, japantecknade och hotot.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Lattjo
0

Blå/vit japantecknad. Världens snyggaste färg enligt mig. Kan ju även ha något att göra med att det skuttar omkring en liten sådan här hemma;)

fridaaocrazy
0

Finaste färgen måste bli havanna, och finaste teckningen är dalmatiner 🙂

Fula färger på kaniner finns inte enligt mig, men jag kan ju tycka att svarta, viltgråa och brokade kaniner kan se lite tråkiga ut då de är relativt vanliga.

Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka

[Flingans]
0

Vit fult både blå- och rödögda. Alla andra färger är fina tycker jag :)

smellcaramell
0

en färg jag blivit helt kär i är castor(vet inte om det bara finns på rexar? inte så duktig på det där med färger 😛)

något jag inte riktigt gillar är rödögda kaniner, tycker dom är lite läskiga, hah , tror jag såg något läskigt tv program när jag var liten o gillar inte röda ögon sen dess 😮

AkaiTsuki
1

Finaste är nog viltgrå, det är för att den varken är speciell eller värdefull i åskådarens ögon. Den blir speciell för personligheten❤️

Fulaste? Svårt att säga, men det finns ju pälsar som jag inte föredrar, alla med svarta klor! (Svårt att klippa)

//Joanna

Delilah81
0

Jag tycker om alla färger,  men om jag måste säga så tycker jag om japan, vit och siames.  Som mina egna pluttar. 

Chinchilla och svartvita kaniner rätt tråkiga, som färg.

Men jag bryr mig egentligen inte om ytliga saker som färg och teckning, det som spelar roll är personligheten och egenskaperna hos kaninerna.

starfredberg
0

Schwarzgrannen är helt klart en favorit :) Tycker även havanna med satinpäls är otrolligt fin!

Fulaste måste för mig vara vit rödögd men det har mer att göra att jag är livrädd för rödögda djur 😇

Duvlyckans kaninuppfödning av dvärgvädur

hannis :)
0

Färger som jag tycker om är nog olika zobel siamesar, brokade speciellt med havanna inblandat, teckningar jag gillar är nog speciellt japan och Wienertecknat även viltgult gillar jag ;) Jag vet inte om det finns någon färg som jag inte gillar men om jag måste säga en skulle det nog bli vit rödögd, men det kan också vara fint speciellt på teddys

med vänliga hälsningar Hanna & djuren

Underbarn
0

Beror på päls och ras faktiskt. Långhårig som Teddy gillar jag zobelsiames och wienertecknat. Viltgrå och blå zobel samt ljus brun zobel också, lux gillar jag och isabella samt madagaskar otter. Rysstecknat och brun/vit och blå/vit Japan är läckert men tillhör ovanligheterna. Gillar minst svart och mörk brun zobel. Korthårig och lejonhuvad gillar jag zobelsiames, brun och blå zobel med eller utan white. Brun/vit och blå/vit Japan. Gillar inte svart Viltgrå järngrå viltsvart vit rö Gillar många färger och även om de inte står med så älskar jag det mesta, tex min kanin är brun gul Japan och det gillar jag! Haft blå gul och vit bö och massor av annat

NaDa...
0

Finaste är nog Svart, blått, vit rödögd, viltgult och viltgrått.
Gillar inte blå-gul japan så mycket dock, i färgen alltså. :)

~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥

Henni-Chan
0

Svart/gul japantecknad samt Zobel brun av olika varianter och teckningar.

Har alltid haft svårt för färgen blått tyvärr :/

Hendrike "Pinkku" Palm 

~ Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

Linda1977
0

Fina färger, enligt mig är Viltgrått, viltröd, madagaskar, bourgogne och havanna. Färger som inte tilltalar mig är Dalmatiner, japan, vit och ryss. //Linda

Peak303
0

Haha det är ju näst intill omöjligt att bara välja en färg! 😮

Men de färger jag verkligen ÄLSKAR är Madagaskar, vit rödögd, Japan av alla möjliga slag, rysstecknat, viltblå, havanna, silver i alla möjliga varianter… Kan nog sitta och säga färger länge. 😍

Fulaste.. Går inte att säga, alla färger är fina på olika kaniner. I mina ögon passar inte vissa raser i vissa färger medan andra passar bättre i dem. Men den enda färgen som inte alls passar på en viss ras är rysstecknad dvärghare. Tycker dem ser otroligt underliga ut då dem jag sett har svart även runt ögonen. Vilket rysstecknad i vanliga fall inte har. I övrigt älskar jag den färgen.

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt