Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 927 ggr
[soker]
0

Vad ska jag köpa först?

Jag ska få två kanin ungar snart och vad ska jag köpa först till dom: mat,saker har ingen aning. Kan ni hjälpa mig?

Fridaaaa
6

Bur, underlag, sitthylla/hus, matskål, vattenskål/flaska.
Sedan hö, ev pellets (samma som de får nu), kloklippare, ev borste.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

zezagena
8

Köpa en bra kanin-bok låter som nåt lämpligt 😉

Fridaaaa
1

#2 Finns få bra kaninböcker 😉Jag har inte hittat någon svensk bok än så länge som jag direkt skulle rekommendera, lite tråkigt.

Rekommenderar istället att läsa på kaninmagazinet 🙂 Gratis och står massa bra fakta och tips? där.

Moppie
0

Lilla boken om kaniner, Är perfekt för nybörjare!

Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden  och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3

Fridaaaa
1

#4 Nja till viss del tycker jag (läst den), precis som flera andra böcker. En del bra fakta, en del bristande fakta tyvärr.

Moppie
0

#5 Ja, Lite synd tyvär!

Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden  och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3

Mickis1994
1

Kaninmagazinet.se har en artikel om vad man behöver om jag inte missminner mig. Här på forumet finns även artikel om detta har jag för mig. :)

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

[00emi07]
2

Jag hade väntat med att skaffa kaniner om jag inte hade vetat vad jag skulle köpa först (;

Moppie
3

#9 Alla måste ju få en chans att börja någon gång ;) Eller hur :)

[00emi07]
1

#10 självklart! Det sa jag aldrig (: men man kanske borde veta vad man ska köpa innan man får hem kaninerna? (: TS (OT) jag vill bara påminna om att ta bort bilden på din personliga beskrivning. Så slipper det bli missförstånd. (:

Moppie
0

#11 Förstår vad du menar 🙂

RebeccaG
1

Se till att ha en stor & framförallt rymningssäker bur. 
Om du ska ha två kaniner tillsammans rekomenderar jag att antingen köpa två systrar(var säker på könen, hör med veterinär om du är osäker), samt ha en bur i reserv ifall dem inte fungerar tillsammans. 
Alt. köp en hane & en hona, kastrera hanen & vänta 6 veckor innan dem släps ihop på neutral mark. 

Köp hö av bra kvalité(förslagsvis av en bonde), matskål, vattenskål/-flaska, klotång, ev. borste. Sitthylla, toalåda, stö, transportbur(ar) & höhäck. 

Pellets bör du få med ifrån uppfödaren. Får du inte med dig det så vänj dem försiktigt med en bra pellets du valt, förslägsvis Selective, men pellets är absolut inget måste.

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Delilah81
0

#9   Fast TS frågar ju vad hon behöver, innan hon får hem kaninerna.

[00emi07]
2

(OT) snälla TS (#0) ta bortbilden i din personliga beskrivning. Det är olagligt med bilder som inte är dina! (:

Moppie
0

#15 Håller med! Om du verkligen verkligen inte har tillstånd ;)

[00emi07]
0

#16 ja, det är synd om TS. jag vet nämligen vem som äger bilden. Nog med OT. hoppas allt går bra socker! Lycka till

Delilah81
0

Jag tror att den bilden är ok att låna, för personligt bruk.  Men jag är inte hundra..

[00emi07]
2

#18 alltså, att kopiera en bild och ha den på sin personliga beskrivning så att alla på iFokus kan se… Det räknas som stöld

Peak303
3

#18: Personligt bruk gäller det så länge man inte publicerar på internet. Publicerar man på nätet utan fotografen/skaparens tillåtelse räknas det som lagbrott.

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Delilah81
1

#17  Jaså?  Då blir det till att börja jobba för den ägaren…  Denna bilden finns nämligen att återfinna på åtskilliga sidor på nätet.   Sidor utanför Sverige.  Hur bär man sig åt att få en sådan spridning av sina kaninbilder, det undrar jag bara?  😐

Delilah81
0

#18  Ok!

[00emi07]
0

Tack för en utmärkt förklaring Peak303 (: