Kanin iFokus

Kanin

Etikett: färger-teckningar-och-raser
Läst 941 ggr
aligus
0

Vilken färg är hon?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Har funderat länge på Vilken färg? min lejonhuvade dvärgkanin är. Någon som vet vad för färg hon är? Tacksam för svar!

fsigge
0

hon är vit 😃

Frida

farvendal
0

Syns lite dåligt, men skulle kunna vara viltsiames.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Moppie
0

Tippar också på Viltsiames eller ngn Zobel

Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden  och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3

[vanilla skye]
3

Jag gissar på Viltsiames, men lite dålig bild, lägg gärna upp någon fler bild :)

lovemysack
0

Jag tror zobel viltsiames! :)

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

aligus
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#4 Här är en bild på hennes rygg. I verkligheten ser hon nästan "randig" ut. Men det syns nog inte på bilden. Eller det kanske bara är jag som inbillar mig?

Peak303
0

Ha du någon bild framifrån? Där man ser ex, nosen? Kan avgöra av hon är viltfärgad eller inte beroende på vissa partier. :)
Jag tycker hon ser zobel siames blå ut. 

#6: Randig kan hon se ut då hennes färg har olika nyanser beroende på var i hårstrået man kollar. De flesta färger har en underfärg. Precis så som Viltgrå som är blå under de "bruna" i pälsen. 
ex: http://kaninfarg.se/images/farg.vilt.jpg

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Beatrice_Love_Kaniner
0

jag skulle säga vit/svart japanteckand, då man ser lite svart? Eller är det bara jag?🤪

/Hälsningar Bea och kaninerna

Uppfödning av rex hermelin

aligus
0

Om en kanin är japantecknad, kan de då olika färger på frambenen?

[neptunens]
0

#9, Ja. 🙂

aligus
0

#10 Okej, är det bara japantecknade som har det? För jag vet inte Vilken färg? min kanin är, men hon har olika färger på frambenen.

[neptunens]
1

#11, Det finns andra teckningar som kan göra att benen får olika färg, så det är tyvärr inget säkert tecken att säga att hon är japantecknad. Hur ser stammen ut? Vilken färg? är mamma och pappa?

aligus
0

Jag vet ingenting om hennes stam, och hennes föräldrar kommer jag inte ihåg heller. När jag köpte henne så kunde jag inte så jätte mycket om färger, raser och sånt, så föräldrarnas färg var ingenting jag tänkte på. Men hon har fått ungar som är japantecknade, säger det någonting?

[neptunens]
0

#13, Oki. Färg på pappan till ungarna? :)

aligus
0

#14 Madagaskar manteltecknad :)

Zakarias
0

Hur gammal är hon? Jag tycker hon ser ut att ha någon slags siamesfärg, typ zobelsiames blå? Jättefin iallafall :)

aligus
0

#16 Hon är snart 8 månader, och många tycker ju att hon ser ut som nån siames, men hur kan hon fått japantecknade ungar om hon inte är japantecknad? 🤪

Zakarias
0

#17 Hon har väj japantecknat i släkten? Dem behöver inte vara en speciell färg för att dens ungar ska få bli den färgen :)

aligus
0

#18 Kan siameser ha olika färger på frambenen?

Zakarias
0

#19 Är färgerna väldigt olika? Kan ju vara wienerteckning (om ena benet är vitt) Men är det t.ex. en svart fläck kan det vara en japanteckning :)