Luktar illa i buren.
Jag håller på att bli lite smått tossig då Charlies bur luktar extremt mycket. Jag tömde ur hela buren igår, skurade och fyllde på med 10cm nytt lager med spån. På morgonen när jag vaknar så luktar det ammoniak och kaninkiss i hela vardagsrummet. Det var liksom inte ens 10timmar och det luktar redan apa och så starkt att jag var tvungen att vädra! Trodde honor inte luktade så farligt men där hade man ju helt fel! Vad ska jag göra för att det inte ska lukta apa? Jag kan ju inte hålla på och städa buren 5 gånger om dagen.. Just nu städar jag den varje dag men ändå så luktar det!!
Ibland kan det bero på att det finns något problem i urinet, kanske Urinvägsinfektion? Att du ska behöva städa ur buren dagligen är inte normalt, så något måste ju vara fel. Då är det kanske bäst att åka till veterinären så att de kan kolla det? 🙂
Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka
Följde uppdaterade inlägg och hamnade här,nu vet jag inte hur det förhåller sig med kaniner men när det gäller katt och luktar som du skriver ammoniak om urin kan det bero på njurarna dessutom får katt även den doften av andedräkten så känn i munnen på kaninen om det även luktar så där.
Ett blodprov / urinprov hos veterinär kan visa vad det beror på så jag tycker du ska vända dig dit snarast .Hoppas det ordnar upp sig för henne 🙂