Vilka färger kan det bli?
Vilka färger skulle det kunna bli i en kull mellan en japantecknad dvärgvädur (rex) och en dvärgvädur siames? Bild:
Beror ju på vad det är för japanteckning och vad för siames? Ser ut som gul/svart japan och blå zobelsiames dock men syns dåligt. Beror även på vad som ligger bakom alltså färg på mor och far föräldrarna.
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
#1 Juste, glömde det :D Ja, hon är gul/svart japan och den siamesfärgade kaninens föräldrar var viltgrå m. Japan och madagaskar. Madagaskar pappans föräldrar: madagaskar & Viltsiames Viltgrå mammans föräldrar: Blå/gul japantecknad & svart Vill du ha längre bak i släkten finns det och det finns också papper på siamesens syskon om det är behövs :D
Gud så fin färg jag tror nog att det blir fina ungar
Jag skulle inte para den honan då hon inte fått kull tidigare och är 4,5 år gammal :) Men det är jag det.
De enda säkra färgerna är viltgul, madagaskar och gul/svart japan.
Ev viltsiames, zobelsiames och zobeljapan
#5 okej, hur vet du det? Men ja, du har rätt. Tänkte bara kul att veta, och om det skulle vara något fint kanske para, varför ska man inte para när de är gamla?
#5 För att min kompis har haft Nellie på foder tidigare och jag vet att hon är född i juni 2009.
Att para dem i den åldern innebär ökade risker för problem vid förlossningen. Att de inte får ut ungarna exempelvis. Vilket leder till onödigt lidande.
Dessutom är ovanstående kaniner släkt :)
#6 jaha, du vet mer än jag xD För förra ägaren sa att laban var egenuppfödd och inte nellie, undrar hur de kan vara släkt… Får mejla henne och fråga;) Men då tar jag ingen kull på henne då ;) synd om det kunde bli så fina ungar :) sånt är livet xD
#7 De är kaniner med hoppstam! Då är de oftast släkt med varandra, även om det kanske är längre bak i stammen.
Honan heter Wensleydales Nighty Night, är efter Skärbos Noblesse och en rexhane om inte jag minns fel.
Hanen har de fött upp ja, han är efter Combinations River Till och Blockas Be Best.
Skärbos Noblesse är efter en hane som heter Kivis Choklad-Cola, som har ett flertal kända hoppkaniner i stammen. Bland annat Skåningen, Kasper, Bright One…
Blockas Be Best är efter en hona som heter Onyx Just A Little Wiser, som har bland annat har kändisarna Skåningen, Mango & Simoneholms bakom sig.
Lite blandad information ;)