"hoppnamn" på vanlig kanin
Hoppkaniner tävlar ju alltid under långa namn ex vinterblommans Sweet and toxic men kallas för totte .Men jag tävlar inte med mina kaniner och då är frågan får man ha ett sådär långt "tävlings namn" på en vanlig kanin, det borde man väl få det är ju bara ett namn eller?
Du kan ha precis hur långa och spejsade namn du vill på dina kaniner. 🙂
Jadå, de flesta kaniner har ju ett tävlingsnamn (ofta bestämt av uppfödaren) men kallas något annat hemmavid. Du har rätt att hitta på ett tävlingsnamn till din kanin, dock får du inte använda dig av ett gårdsnamn i namnet såvida kaninen inte kommer från en av SKHRF godkänd kaningård.
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
#2 Vi har gårdsnamn men det är inte godkänt från SKHRF men genbanksansvarig för gotlandskanin har godkänt det (och för att bli godkänd som genbank har man ju högre krav på sig än vanliga kaninhållare)
Däremot är kanske inte TS genbank
l'm back
#3 nu talar jag om för att tävla i förbundet SKHRF så ska gården vara registrerad hos dem för att gårdsnamnet skall kunna användas i tävlingsnamnet.
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
#4 ok jag blev bara lite fundersam delvis då jag nyss fick det godkännt så har jag haft det i tankarna
l'm back
Ok, tack för svaren!🙂