Kanin iFokus

Kanin

Etikett: kaninungar-och-avel
Läst 1334 ggr
[hannaaeeriksson]
0

Hjälp med könsbestämningen

Hej, skulle ni vilja hjälpa oss att könsbestämma våra små? Var helt säker på att de var killar, men när vi tittade extra nu så blev vi osäkra… Bifogar bilder i kommentarerna.. Tack på förhand :)

[hannaaeeriksson]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nummer 1

[hannaaeeriksson]
0

Nummer 2

[hannaaeeriksson]
0

Nummer 3

Peak303
0

http://kanin.ifokus.se/articles/4d715841b9cb46222d067d27-konsbestamning?articles-2

För att kunna kolla könet måste man trycka lite lätt på sidan på den delen närmst magen på kaninen. Kommer det ett sträck är det en hona och kommer det bara en prick är det en hane. :)

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

[hannaaeeriksson]
0

#4 Jag har läst artikeln men tycker det är svårt att se ändå .. Men kan du se villa kön dom är med hjälp av de bilderna ?

[RC1393]
0

Tydligare bilder skulle vara bra för att kunna säga säkert. Sätt kaninen upp och ned istället för att göra som i #1.

[hannaaeeriksson]
0

#6 ska försöka ta tydligare bilder i em :) Bilden är med uppochnervänd kanin , men bilden är också tagen uppochner och därför ser det ut så ;P Men tar bättre bilder i em :)

[neptunens]
1

Du kan inte ta kontakt med en uppfödare i närheten som kan hjälpa dig att könsbestämma? Jag skulle inte lita till 100% på en könsbestämning som man fått genom en bild på ett forum och det är inte särskilt festligt att sälja en kanin med fel kön.🙂

[hannaaeeriksson]
0

#8 Du har rätt , ska ta med dom till en djurskötare i området , tack

Pylva
1

Hane, hane och hona tror jag :-)

[hannaaeeriksson]
0

#10 Det är de spekulationer som vi haft också , tack ! :)