kaninnamn på tesorter
Vad finns det för fina namn på tesorter ? :)
men du jag kommer inte hinna så många nu men jag kan börja.
Matcha, Gen mai cha, Gyokuro, kukicha, hojicha, kokeicha, Sencha, Kabusencha, Bancha, Bi Luo Chun, Chunmee, Zhu Cha (Gunpowder), Huo Shan Huang Ya, Lu Mudan (Green Mudan), Jade butterfly,Jade pillar, Jade Ring, Longjing, Mist green. Tai Ping Monkey King Young Hyson, Yong Xi Huo Ging, La An gua Pian, Huang Shan Mao Feng, Silver Sickle, Silvery Pearl Mountaion, Snow Dragon, Wintersweet, bai hao Yinzhen, Bai Mu Dan, Lin Yun White Downy, Ceylon Silver tips?, Meng Ding Huang Ya, Bai hao, Bao Zhong, Dung Ti etc etc
Sen har vi ju på te i fokus "vad dricker du just nu" där du säkert kan hitta endel.
l'm back
Sichuan Green Needles, Da hong Pao, fenghuang Dancong, Shui Xian, Ti Guan Yin, Darjeeling (även tedestrikt), Assam (samma som före), Nilgiri (samma som före), Sikkim (samma som före), Keemun Congou, Fujian (även ett tedestrikt), Sichuan, Yunnan (även ett tedistrikt), Nuwara Eliya, Dimbula, Uva, Kandy, Silvery Jasmine Strawberry, Jasmine Wintersweet, Jasmine Monkey King, Silvery Jasmine Pearl Mountain, Dragon Pearl, Lapsang Souchong, Formosa Terry Souchong etc etc
l'm back
Lapacho är något jag kommer på sådär på rak arm. Men det är mer en teblandning än en tesort.
Veronica
Lapacho är inte ens ett te utan ett örtte (men det spelar kanske ingen roll om man ska döpa en kanin till det, det är enklare att uttala än många tesorter)
l'm back
gå till närmaste butik och kolla bland té:t så hittar du säkert. så gjorde jag, min kommande kull ska ha te temat :)
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
#7 ahh det är säkert svart te och lapacho. Där fick du mig (jag är själv dålig på teblandningar, jag dricker ytterts sällan sällan blandningar.
aja det är nog bättre kaninnamn än Huo Shan Huang Ya tex 😃
l'm back
#8 Jag dricker nästan uteslutande blandningar, det finns inte annat där jag köper te, och även om det vore kul att testa andra teer också, så vet jag ännu inte vart man kan få tag på dem😕
Det var lite så jag tänkte, Lapacho ligger ganska bra på tungan, så det är nog ett ganska bra namn🙂
Veronica
#9 jag beställer nästan bara från nätet (gronateimporten och house of tea), där kan man ju förresten hitta fler tenamn.
ja att det ligger rättare på tungan än endel har du nig rätt i men vissa tycker jag passar tex Matcha, Silvery Pearl Mountaion, Snow Dragon, Wintersweet (så sött kaninnamn), Darjeeling (låter ju som darling), Nilgiri, Sikkim, Kandy (låter ju som candy) tex
l'm back
Dom namnen jag har just nu är Rooibos Vanilj …………..Himalaya Earl grey :) Har ni något liknande av dom så är jag väldigt intresserad!
Kamomill tycker jag är jätte gulligt! 😍
Chai är väl fint som namn 😉
#10 du vet verkligen mycket om te! :)
#14 jag hoppas det jag är ju värd på te i fokus 😉
Fast jag börjar inse hur lite jag kan av det stora hela (för det finns myyycket man kan lära sig om te har jag märkt)
l'm back