Reg gårdsnamn SKHRF
Hej! Jag & min co innehavare Cecilia har länge tänkt på att försöka få tillåtelse att inneha ett eget gårdsnamn inom SKHRF och nu om cirka tio dagar ska det paras inför första hoppkullen. Jag hoppas att ni förstår oss när vi säger att vi vill att ungarna ska födas i vårat namn. Att det ska stå Championettes på anmälningarna och liknande.
Hur så helst har jag lite frågor som jag mer än gärna vill ha svar på, så jag blir så tacksam om ni tar er tid!
¤ Jag & Cecilia bor på olika adresser, men eftersom att alla kullar än sålänge har tagits hos henne så lutar det antagligen åt att vi kommer ha hennes adress. Kan jag stå som medsökare även om jag inte bor på samma adress som henne?
¤ När dom gör hembesök, vad är det man kollar då? Hur går det till?
¤ Hur lång tid brukar det ta, hela processen från ansökan till gårdsnamn dvs?
Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner
Om du går in på den här länken och kollar under "Gårdsnamn" så finns det att kolla på. Där ser man bland annat vad de kollar på under hembesöket m.m
/ Angelica
Championnettes kommer ni inte kunna regga eftersom det innehåller "champion" Inte heller great, super eller grand får vara med i tävlingsnamnet. Om det inte är så att kaninen fått de titlarna då, såklart🙂