Kanin iFokus

Kanin

Etikett: köpes-säljes-transport
Läst 1734 ggr
Ellen Thomé
1

Social dvärdvädur säljes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag säljer denna lilla kille, jag hittade honom springandes lös i Västerås och efter att ingen hört av sig trotts annons så bestämde vi oss för att försöka hitta ett nytt hem till honom.

Vill du ge denna viltgula okastrerade dvärgvädurshanen en ny chans i livet?

Killen som han kallas är väldigt snäll och social, han tackar inte nej till en kelstund. Han är väldigt lättlärd och hoppar lättbanor utan problem, jag har bara hunnit hoppträna honom några få gånger men jag tror att han kan utvecklas mycket mer inom hoppningen.

Är du intresserad, hör av dit till mig! :)

Min mail: ellen.thomespray.se

Ellen Thomé
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En hoppbild på honom🙂

Ellen Thomé
0

Killen är inte viltgul, utan madagaskar otter :)

fridaaocrazy
1

#2 Han ser inte ut som madagaskar, de är mer bruna än vad de är gula, och har dessutom mycket jämnare och större delar där deras gråa nyanser kommer in. Jag skulle nog gissa på sotad viltgul 🙂

Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka

[neptunens]
2

#3, Det finns ju olika nyanser av madagaskar, och kaninen på bilden är inte sotad viltgul 😉

fridaaocrazy
0

#4 Jag vet mycket väl att det finns många olika nyanser av madagaskar, men bara för att den har mörkt huvud så betyder det inte att den är madagaskar 😉 

En sotad viltgul kanin däremot kan vara sotad på olika ställen, olika mycket - därav gissade jag på att han är det, men det behöver ju inte vara rätt heller.

Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka

Ellen Thomé
0

Okej, jag sökte på bilder på madagaskar otter och det såg precis ut som hans teckning, så jag tror att det är det :) Men jag är inte bra på det där med färger så jag är verkligen inte säker.

[steffie00]
0

#6 Han kan ju också vara isabella? Freja, min kanin är det och det var rätt likt! :) Så fin! Hoppas du hittar ett bra hem åt han! :)

Ellen Thomé
0

Jo, möjligen…men jag tror nog att det är madagaskar otter då det är ännu mer likt :) Åh, tack! Ja det hoppas jag med :)

Ellen Thomé
1

Jag har precis fått reda på att Killen är madagaskar otter wienertecknad 🙂 Han letar fortfarande efter ett nytt hem, så är du intresserad är det bara att höra av sig till mig!

Moppie
0

Åhh, Va fin! Önskar jag kunde ta han men är lite osäker på om jag ska köpa en ´rikitg´ hoppkanin eller inte, Såg ju hans fina ungar så han har ju fina färger bakom sig :)

Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden  och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3

Ellen Thomé
0

Visst är han, tack! :D Måste säga att han är otroligt charmig, vill alltid gosa och är väldigt nyfiken men ändå lugn. Förmodligen ska jag hopptävla honom i helgen som kommer, han är så duktig på träningarna så nu tänkte jag börja tävla med honom :) Han är ju ingen "riktig" hoppkanin men ändå så tror jag att han kan komma långt inom hoppningen med rätt träning då han hoppar över kompostgaller utan svårigheter🙂

Moppie
0

Vad ska du ha för honom? 🙂

Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden  och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3

Ellen Thomé
0

100 kr🙂

Moppie
0

Funderar lite

Djurälskaren87
0

hoppas han hittar ett bra hem och tråkigt att ingen hört av sig eller att du kunde ta honom. han verkar trivas iaf:)

Idlil
0

Bor han ute? :)

Kramar & tassar från Ida, Toffee & Lakrits Hjärta

Ellen Thomé
0

#15 Ja, det har varit lite segt, jo han är så tacksam så han är glad för den lilla uppmärksamheten han får, men eftersom att han inte kan bo med honorna så blir han ju ganska ensam på dagarna…

#16 Japp, han bor utomhus🙂

Ellen Thomé
0

Han skulle nog bli lyckligare om han fick bli kastrerad och flytta ihop med en kompis, han är världens snällaste mot andra kaniner :)