Kanin iFokus

Kanin

Etikett: köpes-säljes-transport
Läst 1570 ggr
Oliviahack
1

(S) 23/10 Kaninhona

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hona till salu. Född i juni 2012. Inte avlad på, och bör inte bli avlad på heller. Jätte snäll och lugn i knät, men lite vaktig i buren. Säljes helst till någon över 18. Hon finns i Sätila.

Pris- 200kr

Oliviahack
0

Putt, bråttom..

Oliviahack
0

Fortfarande till salu. Nu går det inte att ha kvar henne!

Moppie
0

Jag är inte över 18 men kan tänka mig ta emot henne :)

Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden  och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3

Oliviahack
0

Var finns du? Det handlar mest om att jag vill att någon vettig och ansvarsfull människa ska ta över henne. Hon är tjurig i buren så att du vet det. Men jag tror att det blir bättre om hon kommer till en annan bur och till någon som pillar på henne varje dag och som gör saker med henne. Just nu sitter hon i sin förbaskade utebur varje dag. Usch, önskar jag hade tid för henne.

Moppie
0

Hej, Har länge hållt på kaniner och låter dom varje dag komma ut i en rasthage minst 1 timme/dag. Jag kelar med dom så ofta jag kan, Vissa uppskattaer ju det mer o andra mindre så anpassar mig efter deras behov.

Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden  och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3

Oliviahack
0

Okej. Är du intresserad? Jag kan inte åka med henne nånstans utan man måste komma och hämta henne! Jag säljer henne inte till första bästa men jag måste verkligen bli av med henne nu 😕

Moppie
0

jag finns i falköping så lite långt, men transport kanske kan ordnas. Har hon ngn defekt eller vrf bör hon inte avlas med?

Oliviahack
0

Jag kan köra till Borås eller till Göteborg endast. Inga defekter. Jag tycker inte att man ska avla på en hona som är äldre än ett år. Bara därför.. Hon är från Blåzippans.

Moppie
0

Jag förstår, Kanske kan ordna transport från Borås då  :)

Oliviahack
0

Du kan inte ta dig dit? Jag kan åka till Borås from onsdag.

Moppie
0

För långt när ingen vill sjutsa :(

Oliviahack
0

Tråkigt. Behöver verkligen bli av med henne..

Moppie
0

Hm…. ja det är synd :(

Oliviahack
0

SÖKER FORTFARANDE NYTT HEM!

*inlägg redigerat av medarbetade då det strider mot forumets regler*

Peak303
1

#14: Inte hota med avlivning.

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Mannez
0

14# Man får INTE hota med avlivning på detta forum. Lycka till med försäljningen

Hälsningar Amanda och kaninerna

Oliviahack
0

Jag har inte hotat heller ;)

Oliviahack
0

Och har ni inget vettigt att säga eller inte är intresserade behöver ni inte skriva nåt!

Mannez
0

Anledningen till att vi skrev så är för att det finns Skrivregler för denna sida. Du bör läsa dem. http://kanin.ifokus.se/articles/4d713875b9cb46223305022c-annonsregler

Hälsningar Amanda och kaninerna

Oliviahack
0

Hahahahahaahaha, och HUR kan du veta att jag INTE har gjort det? Jag hotade inte, jag sa bara att jag vill SLIPPA avliva henne. INTE samma sak.

farvendal
1

#20 Du har tydligen inte läst dem tillräckligt noga eftersom du skrev som du skrev. Det är inte tillåtet att ens nämna avlivning.

Jättefin kanin, hoppas hon kommer till ett bra hem. Kolla om det finns omplaceringshem annars.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Oliviahack
0

Tråkigt att man inte får nämna en vanligt händelse. Oavsett så kommer jag inte göra det. Att döda djur hör inte till vanligheten om man säger så. Vill bara få sålt den j'vla kaninen. Men jag kommer inte lyckas här så ni kan låsa tråden. Ni behövs inte.

yäry
1

#22 Håller med.. Det är någonting naturligt. Om detta är ett forum borde man få nämna det också … 

Hoppas du hittar ett bra hem till hon.. 😕

Moppie
1

Så synd att ta död på en helt frisk och fin kaninhona, Pröva istället med omplaceringshem så att hon kan få ett längre liv och en naturlig död.

Fridaaaa
1

#23 Man får inte hota med avlivning i annonser, står i annonsreglerna, och det får man acceptera.

#22 Tråkig attityd att skriva som du gör, när det kommer till en levande varelse Snopen

Vart ligger Sätila?
Hur är hon med andra honor? Bor hon ute eller inne?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Saaara
0

Vill inte förstöra tråden men måste bara skriva till dej #24 att det är ju bättre att hon hittar nån seriös som kan ta henne än lämna till omplacering där hon inte vet hur kaninen får det sen. Och hittar hon inget hem till kaninen så är det ju bättre att den avlivas så den slipper sitta i sin bur och möggla hela livet. Och hon tycker knappast det är kul men en död kanin kan inte på något sätt känna smärta.

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Moppie
0

#26 Nej, Absolut inte känner kaninen ingen smärta men finns det någon där ute så skulle det ju vara mycket bättre än omplacering. Förstår att hon inte tycker det är kul att döda kaninen men Finns det hopp, Tycker jag man ska ta det!

Saaara
0

#27 Ja det är ju vad du tycker men hon kanske inte tycker så. Personligen skulle jag aldrig lämna en kanin till omplacering.

Sara

Fridaaaa
1

#26 Ja det är bättre att avliva än att den sitter bortglömd det håller jag med om, men man får fortfarande inte skriva ut  det i tråden, och hota med det (det blir ju som att "hota" med det när man nämner det". 
Då är det bättre att inte nämna det alls.

Oliviahack
0

Har försökt få sålt henne sen i augusti så jag är redigt trött på detta nu. Har redan nog med dåligt samvete över att hon får sitta i sin jäkla bur hela dagarna. Omplacering har jag hört mig för men hon ville ha med buren och den ger jag inte bort så då sket det sig. Självklart tar jag inte död på henne. Men vad sjutton ska jag göra? Hon har inget värdigt liv just nu. Hon förtjänar så mycket mer och bättre. När hon var liten så gick hon med en annan hona men nu har hon gått ensam i lite mer än ett år. Så jag vet inte hur det går nu. Men i en stor bur (box?) så skulle det nog gå med en kastrerad hane. Hon har bott ute hela livet. Eniro är din bästa vän. Svårt att beskriva var jag bor. "Nära" Landvetter och Borås.

Oliviahack
0

700kr så får man med en tvåfackare.. Kanin + bur = 700

Fridaaaa
1

#30 Eniro krånglar på ipaden därav frågan vart det ligger, annars hade jag sökt ;)

Ok för söker en hona som sällskap till min andra hona, är en bur på 2 kvm, men är det inte säkert så vågar jag nog tyvärr inte chansa, eftersom det är en bit ifrån här också. Hmm… Hoppas det löser sig bra.

Saaara
0

#30 Avliva om du inte får sålt henne istället för att låta henne sitta i sin bur för att du inte vill ta bort henne. Jag vet jag låter hemsk men det är ju inte rätt att låta henne sitta där hela livet. :/

Sara

Moppie
0

Men om transport kan fixas kan jag ta emot henne!

Oliviahack
0

Jag kan inte fixa transport.

Moppie
0

#35 nej, Det förstår jag. Men någon kanske åker vägen emellan, Eller åker till ngn utställning och åker förbi dig osv

Delilah81
2

Jag håller inte med om att det i allmänhet ät bättre att avliva än att omplacera.

När vi skulle skaffa kanin, valde vi att skaffa omplaceringar, ägarna hade inte tid för dem…

Jag tycker inte kaninerna borde  avlivats istället, omplaceringshem behöver inte vara värre än döden.  

Varför kan du inte behålla henne, TS?

Ber om ursäkt om du redan svarat och jag missat det.   Jag har två honor och en kastrerad hane som går tillsammans, skulle kunna ta henne, men har tyvärr inte råd före jul att skaffa ytterligare en bur. 

Bor i Kungsbacka, så det är inte jättelångt :)

Fridaaaa
1

#36 Brukar vara köparen som får ordna transport. Du kan ju kolla på djurtransportifokus om någon kanske ska köra den sträckan eller i närheten? 🙂

Delilah81
0

Ja, jag fick åka en bit för att hämta mina omplaceringar.

Blev säkert tillslut minst lika dyrt som att köpa kaninerna i närmaste zooaffär, men kände ändå att det var bättre.

Saaara
0

#37 Vad är det som är dåligare med avlivning?

Sara

RebeccaG
2

Lite OT - Jag bor inte långt ifrån Sätila & kan hjälpa med transport till bland annat LU, Trollhättan, Kvänum, m.m.

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Djurälskaren87
0

till ts. tycker du är en tråkig inställning och förstår din frustation att du försökt sälja henne sen augusti men inte hennes fel direkt…  varför säljer du henne? kan du berätta lite mer om henne?

Moppie
0

#41 jag ska ev till Kvänum den 19 jan, Kanske det skulle funka?

Oliviahack
1

Jag har flyttat hemifrån och hon får inte plats i lägenheten. Min sambo vill inte ha en kanin här heller. Nu är det pappa som tar hand om henne. Jag trodde att jag kunde fixa att åka hem varje dag för att ta hand om henne men jag förstod snabbt att jag hann inte. Jag hade gärna behållit henne om jag hade bott annorlunda men nu kan jag inte ta hand om henne. Pappa har också tröttnat och vill att hon ska få ett bättre hem. Han är en sann djurvän och att se henne sitta i buren varje dag tär på honom också. Hon kan bitas när man rör omkring i hennes noga placerade spån i buren. Morrar när man tar i henne hastigt. Hon behöver komma ut ur buren helt enkelt. Hon behöver en som pysslar om henne varje dag och som älskar henne ännu mer. Hon behöver en matte/husse som vill umgås med henne varje dag och som ger henne all den kärlek hon behöver. Helst till någon som inte har så många andra djur att ta hand om. Hon är billig i drift, äter bara hö.

RebeccaG
0

#43 Jag ska också ställa där, så för min del fungerar det.

| Youtube

Djurälskaren87
0

44# nu fick jag en klarar bild på anledningen, tack. 

antar att du testat blocket också?

Oliviahack
0

Ja blocket har jag testat. Fick två mejl men ingen svarade mig sedan.

Moppie
0

#45 Vore ju perfekt om du kunde ta med henne dit :D, Om TS Vill ha kvar henne tills dess

Oliviahack
0

Bara du tar hand om henne varje dag och inte säljer vidare henne. Vill gärna ha kontinuerlig kontakt också.

Moppie
1

#49 Har flera kaniner så är tvungen till att gå ut och sköta varje dag, Och föder upp så vet hur man ska hantera och att dom behöver Motion och aktivering.

Delilah81
0

#40   Vad menar du?    Avlivning är i mina ögon allra sista utvägen…

Om en kanin verkligen mår dåligt av att leva.   Men det bestämmer man själv, om en kanin är frisk och kry, så bestämmer man själv om  man kan/vill ge kaninen ett meningsfullt liv, eller om döden är bättre…

RebeccaG
0

#48 Jag kan lösa den biten, så slipper hon avlivas & hon kommer till ett bra hem👍

| Youtube

Moppie
1

#52 Ja, Det känns mycket bättre än avlivning, Antagligen kommer hon få gå med kastrerad hane :)

Oliviahack
0

Är det den 19 januari som gäller då? Ingen som kan transportera innan dess?

RebeccaG
0

Jag kan hämta henne den 18e, då jag åker tidigt på morgonen den 19e.

| Youtube